سرپرست‌وزیران دفاع و داخله برای ارزیابی وضعیت امنیتی به بغلان رفتند

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی و محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور برای ارزیابی وضعیت امنیتی ولایت بغلان به شهر پل‌خمری، مرکز این ولایت رفته‌اند.

در اعلامیه‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۱۷ سنبله) از سوی وزارت دفاع ملی به نشر رسیده، آمده است که سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله در کنار بررسی وضعیت امنیتی در این ولایت، عملیات تصفیوی ولایت بغلان از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان را نیز رهبری می‌کنند.

در همین حال، آقای خالد در یک پیام ویدیویی گفته است که این عملیات به‌زودی آغاز می‌شود و هدف از آن نیز دفع کامل حمله‌ی طالبان در این ولایت می‌باشد.

مسعود اندرابی نیز در یک پیام ویدیویی گفته است که اولویت‌بندی‌های لازم برای آغاز این عملیات صورت گرفته و از سه جهت عملیات آغاز می‌شود. او تأکید کرد که برای تقویت این نیروها و پاسگاه‌های امنیتی و دفاعی در این ولایت، آمادگی‌های لازم گرفته شده است.

در همین حال، جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که هم‌اکنون عملیات در حومه‌های شهر پل‌خمری و شاه‌راه‌های پل‌خمری‑قندوز و پل‌خمری‑مزار آغاز شده است.

این دو مقام ارشد امنیتی در حالی عازم این ولایت می‌شوند که جنگ‌جویان گروه طالبان حدود یک هفته‌ی پیش (یک‌شنبه، ۱۰ سنبله) از سه جهت به شهر پل‌خمری حمله کرده بودند.

به دنبال آن مقام‌های امنیتی اعلام کرد که جنگ‌جویان طالبان نتوانسته از این محل پیشروی کند و این حمله‌ی شان نیز عقب زده شده است. مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت پیشتر اعلام کرده بود که در ضدحمله‌ی نیروهای دولتی، دست‌کم ۱۰۲ جنگ‌جوی طالبان کشته، ۵۷ جنگ‌جوی شان زخمی و ۲۷ جنگ‌جوی دیگر طالبان بازداشت شده‌اند.

همچنان بر اساس آمار این مرکز، هشت غیرنظامی کشته و ۲۰ غیرنظامی دیگر در جریان درگیری‌ها در این حمله، زخمی شده‌اند. این آماری است که در روزهای اول درگیری در بغلان ارایه شده و در مورد آخرین آمار تلفات غیرنظامیان و نیروهای امنیتی نیز گزارش‌های متفاوتی در رسانه‌ها منتشر شده است.