جریمه‌ی اقامت غیرمجاز شهروندان افغانستان در هند کاهش یافت

اطلاعات روز: سفارت افغانستان در هند اعلام کرده است که دهلی نو جریمه اقامت غیرمجاز برای شهروندان افغانستان در هند را کاهش داده است.

در اعلامیه‌ی این سفارت آمده است که پس «از پی‌گیری و تلاش‌های مکرر این سفارت، حکومت جمهوری هند جریمه‌ی اضافه اقامت/اقامت غیرمجاز را به میزان قابل توجه برای شهروندان افغانستان کاهش داده است.»

به نقل از اعلامیه، آن‌عده از شهروندان افغان که به نسبت مشکلات، بیش از مدت اعتبار ویزه‌ی‌شان در هند اقامت می‌کنند، هنگام تمدید ویزه مکلف به پرداخت جریمه‌ی اندک هستند.

در اعلامیه گفته شده است کسانی که کمتر از 15 روز در هند اقامت غیرمجاز داشته باشند مکلف به پرداخت 500 روپیه‌ی هندی هستند و کسانی که بین 16 تا 90 روز اقامت غیرمجاز داشته باشند باید 5000 روپیه‌ی هندی جریمه بپردازند.

همچنان گفته شده است که اقامت غیرمجاز بین سه ماه تا دو سال ده‌هزار روپیه‌ی هندی و اقامت غیرمجاز بیش از دو سال نیز 20 هزار روپیه‌ی هندی برای شهروندان افغان مقیم هند جریمه در قبال خواهد داشت.

این در حالی است که پیش از این شهروندان افغانستان برای اقامت غیرمجاز از یک روز تا سه ماه در هند مجبور به پرداخت حدود 300 دالر امریکایی بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *