جاپان 2.7 میلیون دالر به «برنامه‌ی غذایی جهان» در افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: سفارت جاپان در کابل اعلام کرده است که دولت جاپان مبلغ 2.7 میلیون دالر امریکایی معادل 300 میلیون ین جاپانی به‌خاطر تقویت کمک‌های غذایی برنامه‌ی غذایی جهان (WFP) در افغانستان کمک کرده است.

در اعلامیه‌ی این سفارت که امروز (سه‌شنبه، 16 میزان) منتشر شده، آمده است که این مقدار کمک، برنامه‌ی غذایی جهان را قادر می‌سازد تا در 12 ماه آینده به خانواده‌های دچار عدم مصونیت غذایی، کمک‌های غذایی فراهم کند.

همچنان گفته شده است: «این مساعدت جدید به هزاران خانواده‌ی که در پی وضعیت بحرانی به‌دلیل درگیری‌ها یا آفات طبیعی بیجا شده‌اند و شرایط بحرانی را تجربه می‌کنند، کمک می‌کند.»

سفارت جاپان تأکید کرده است که با این کمک، برنامه‌ی غذایی جهان (WFP) برای 173 هزار و 353 نفر آسیب‌پذیر و متضرر از آفات طبیعی و انسانی کمک می‌کند تا این افراد مصرف مواد غذایی خود را مصون نموده و نیازهای غذایی خود را در جریان و پس از مواقع اضطراری تأمین کنند.

به نقل از اعلامیه، دولت جاپان در ماه مارچ سال جاری میلادی نیز 1.25 میلیون دالر معادل (140 میلیون ین جاپانی) برای برنامه‌ی غذایی جهان در افغانستان کمک کرده بود.

از سویی هم ملیسچ، نماینده‌ و رییس برنامه‌ی غذایی جهان در افغانستان گفته است: «به دنبال بدترین خشک‌سالی که در طی یک دهه کشور را تکان داده، بسیار مهم است که ما همچنان به کمک‌های مواد غذایی نجات دهنده‌ی زندگی به خانواده‌های دچار عدم مصونیت غذایی در سراسر کشور ادامه دهیم.»

این در حالی است که جاپان یکی از حامیان برنامه‌ی غذایی جهان است که در ده سال گذشته به ارزش 200 میلیون دالر معادل 21.5 میلیارد ین جاپانی به این برنامه در افغانستان کمک کرده است.

افزون بر کمک‌های غذایی جاپان، این کشور به تلاش‌های ملت‌سازی در افغانستان و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت، زیرساخت‌ها، زراعت، توسعه روستایی، توسعه ظرفیت انسانی، معارف، صحت و فرهنگ نیز همکاری کرده است.

به نقل از اعلامیه‌ی سفارت جاپان در کابل، مجموع کمک‌های جاپان به افغانستان از سال 2001 میلادی تا کنون به بیش از 6.6 میلیارد دالر امریکایی رسیده است.

از سویی هم برنامه‌ی غذایی جهان، مصونیت زندگی در شرایط اضطراری و تغییر زندگی برای میلیون‌ها نفر را از طریق توسعه پایدار تأمین می‌کند. برنامه‌ی غذایی جهان  (WFP) در بیش از 80 کشور جهان کار می‌کند. فعالیت این برنامه در افغانستان از سال 1963 میلادی به این طرف ادامه دارد.

دیدگاه‌های شما
  1. کمکها خو بسیار انجام میشود اما خدا کند که به طور عادلانه و کامل در اختیار مستحقان قرار گیرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *