وزیر دفاع امریکا در یک سفر غیرمنتظره به کابل آمد

وزیر دفاع امریکا در یک سفر غیرمنتظره به کابل آمد

اطلاعات روز: مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده‌ی امریکا امروز (یک‌شنبه، 28 میزان) به کابل آمده است. این نخستین سفر آقای اسپر به افغانستان از زمان انتخاب او به‌عنوان وزیر دفاع امریکا است.

به گزارش اسوشیتدپرس، وزیر دفاع امریکا به خبرنگارانی که با او در این سفر همراه بوده‌اند، گفته است: «هدف این است که یک توافق‌نامه‌ی صلح به دست بیاید، یک توافق‌نامه‌ی سیاسی، این بهترین راه رو به جلو است.»

مذاکرات صلح میان امریکا و گروه طالبان در تاریخ شانزدهم سنبله در پی کشته‌شدن دوازده نفر از جمله یک سرباز امریکایی در یک حمله‌ی طالبان در کابل، متوقف شد.

اکنون اسوشیتدپرس گفته است که مارک اسپر به کابل رفته است، جایی که صلح در آن متوقف شده و در عین حال گروه‌های شورشی از جمله طالبان و داعش به حملات خشونت‌بار خود ادامه می‌دهند.

به نقل از گزارش اسوشیتدپرس، ادامه‌ی خشونت‌ها شرایط را برای خروج پنج هزار سرباز امریکایی از افغانستان که جزء برنامه‌ی اداره‌ی دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا بود، را پیچیده‌تر کرده است.

امریکا در حال حاضر حدود 14 هزار سرباز در افغانستان دارد که بیشترشان مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *