در یک‌ونیم ماه گذشته، 62 جنگ‌جوی داعش در ننگرهار کشته شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار اعلام کرده‌اند که در جریان یک‌ونیم ماه گذشته در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در مربوطات ولسوالی اچین این ولایت، 62 جنگ‌جوی گروه داعش کشته و 32 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخی شده‌اند.

شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار هنگام بازدید از ولسوالی اچین این ولایت گفته است که شماری از جنگ‌جویان خارجی داعش نیز شامل کشته‌شدگان‌اند.

آقای میاخیل همچنان گفته است که در جریان این عملیات شماری از مراکز تبلیغاتی، آموزشی و مقداری سلاح و مهمات گروه داعش در ولسوالی اچین نیز از بین برده شده است. همچنان گفته شده است که در این عملیات در حدود 300 حلقه ماین جاسازی‌شده از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشف و خنثی شده است.

والی ننگرهار در عین حال گفته است که در جریان این عملیات ده نفر از نیروهای دولتی نیز کشته و چهار نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

گفتنی است که عملیات برای سرکوب گروه داعش از یک‌ونیم ماه به این طرف به گونه‌ی مشترک از سوی نیروهای ارتش، پولیس ملی، پولیس محلی، امنیت ملی، نیروهای خیزش مردمی، نیروهای مرزی و نیروهای امن و نظم عامه راه‌اندازی شده بوده است.

در همین حال نظرعلی واحدی، رییس امنیت ملی ننگرهار گفته است که در این عملیات ساحه‌ی «باغ‌دره» ولسوالی اچین که در پنج سال اخیر مرکز گروه داعش بود، برای همیشه از وجود جنگ‌جویان این گروه پاکسازی شده و 15 پاسگاه نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت این ساحه توظیف شده است.

آقای واحدی همچنان گفته است که گروه داعش از این مرکز برای سازمان‌دهی حملات انتحاری و دیگر فعالیت‌های تروریستی‌شان استفاده می‌کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *