ولایت لوگر

«بزرگ‌ترین» طراح حملات تروریستی شبکه‌ی حقانی در لوگر کشته شد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور از کشته‌شدن یکی از فرماندهان «خطرناک» و «کلیدی» شبکه‌ی حقانی و در عین حال یکی از «بزرگ‌ترین» طراح حمله‌های تروریستی این شبکه در ولایت لوگر خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که قاری برهان، بزرگ‌ترین طراح حملات تروریستی شبکه‌ی حقانی و یکی از فرماندهان «خطرناک» و «کلیدی» این گروه در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی در روستای «زرغون شهر» ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر کشته شده است.

به نقل از اعلامیه، در نتیجه‌ی این حمله‌ی هوایی که روز گذشته (جمعه، 3 عقرب) انجام شده، چند تن از «تروریست‌های عرب و پاکستانی» نیز کشته شده‌اند.

وزارت دفاع گفته است که قاری برهان مسئول کمیسیون نظامی گروه طالبان در لوگر و یکی از افراد قابل اعتماد شبکه‌ی تروریستی حقانی بود که با شبکه‌ی القاعده در انجام فعالیت‌های تروریستی و نقل از انتقال افراد انتحاری در غزنی و لوگر همکاری نزدیک داشته است.

به گفته‌ی وزارت دفاع، بیشترین حملات تروریستی بزرگ و مرگبار انتحاری در شهر کابل از جمله حمله‌ی انتحاری در چهارراهی صدارت در سال 1396 خورشیدی، حمله در یک بلندمنزل در چهارراهی عبدالحق در سال 1390 خورشیدی، حمله با موتر بمب‌گذاری‌شده در شاه‌شهید کابل در سال 1394 خورشدی، حمله بر شهرک البرز و ده‌ها حمله‌ی بزرگ دیگر از سوی قاری برهان طرح و سازمان‌دهی شده بوده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *