وزارت معارف 10 تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات داخلی و خارجی امضا کرد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور از امضای 10 تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات داخلی و خارجی به ارزش بیش از 40 میلیون دالر امریکایی خبر داده است.

محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها را «دست‌یابی به اهداف برنامه‌ی استراتژیک سوم ملی معارف» عنوان کرده است. آقای بلخی همچنان گفته است که ساحه‌ی تطبیق این تفاهم‌نامه‌ها در مرکز و ولایات کشور می‌باشد.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (سه‌شنبه، 7 عقرب) منشتر شده، آمده است که این تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های تدویر صنف‌های محلی برای کودکان بیرون از مکتب، صنوف تعلیمات تسریعی، برگزاری برنامه‌های ارتقای ظرفیت، اعمار مکاتب، فراهم‌کردن زمینه‌ی آموزش و پرورش برای کودکان دارای معلولیت و آگاهی‌دهی درباره‌ی کنوانسیون جهانی کودک و حمایت از مکاتب دولتی از طریق تهیه‌ی خیمه و بسته‌های قرطاسیه به امضا رسیده است.

براساس اعلامیه، از تطبیق این تفاهم‌نامه‌ها، 26 هزار و 975 کودک خارج از مکتب، 215 کودک دارای معلولیت شدید، 44 هزار و 17 دانش‌آموز مکاتب دولتی و سه‌هزار و 440 نفر از آموزگاران و کارمندان معارف مستفید خواهند شد.

 گفتنی است که تفاهم‌نامه‌های یادشده با نُه مؤسسه از جمله «مؤسسه برک افغانستان»، «مؤسسه جهانی رفاه اسلامی افغانستان»، «مؤسسه اکتید»، «مؤسسه اطفال در معرض خطر»، «مؤسسه خدمات اجتماعی در آسیا»، «مؤسسه کمیته بین‌المللی نجات»، «مؤسسه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ»، «مؤسسه نی قلعه» و «مؤسسه پیشرفت اجتماعی و امید برای صلح» به امضا رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *