وزارت دفاع از کشته‌شدن 7 فرمانده «مطرح» طالبان در فاریاب خبر داد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور از کشته‌شدن هفت فرمانده «مطرح» گروه طالبان از جمله قاضی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی و فرمانده قطعه سرخ این گروه برای ولسوالی قُرغان ولایت فاریاب خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که مولوی محمد رحیم، قاضی نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی و فدامحمد مشهور به فرزند «آته مراد کور»، فرمانده قطعه سرخ این گروه برای ولسوالی قُرغان ولایت فاریاب روز گذشته (شنبه، 18 عقرب) در جریان درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی و با حمایت نیروهای هوایی کشور در روستاهای «مهراب» و «سلدرزتپه‌»ی ولسوالی قُرغان کشته شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، در جریان این عملیات دو شهروند ازبیکستان و پنج جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان کشته شده‌اند. گفته شده است که از دو شهروند ازبکستان که در این عملیات کشته شده‌اند، یکی از آن‌ها تثبیت هویت شده است.

وزارت دفاع در این اعلامیه افزون بر ملا رحیم و فدا محمد؛ از ملا عبدالحکیم مشهور به بلال، معاون نام‌نهاد ولسوال طالبان برای اندخوی، مولوی محمد قاسم، محب‌الله، نقیب‌الله و محمد صادق، از فرماندهان این گروه یاد کرده و گفته است که آنان در جریان این عملیات کشته شده‌اند.

 براساس اعلامیه، از آغاز عملیات مشترک تصفیوی در ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی، تا کنون 40 جنگ‌جوی طالب به‌شمول هفت فرمانده مطرح و دو جنگ‌جوی ازبکستانی این گروه کشته شده‌اند.

وزارت دفاع در عین حال گفته است که در جریان این عملیات هفت جنگ‌جوی دیگر طالبان از جمله مولوی رفیق، معاون ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی قرمقُل، زبیر، مسئول جمع‌آوری عشر و زکات طالبان برای ولسوالی قُرغان و ملا مختار، از فرماندهان این گروه در ولسوالی شورتپه ولایت بلخ، زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن کشور به حساب می‌آید که جنگ‌جویان گروه‌های طالبان و داعش در شماری از ولسوالی‌های آن حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *