سازمان ملل: حدود 9 میلیون نفر در افغانستان به کمک اضطراری نیاز دارند

سازمان ملل: حدود 9 میلیون نفر در افغانستان به کمک اضطراری نیاز دارند

اطلاعات روز: اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) اعلام کرده که 9.4 میلیون نفر در سراسر افغانستان به کمک‌ اضطراری و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

توبی لینزر، مسئول این اداره، امروز (چهارشنبه، 13 قوس) در یک نشست مطبوعاتی گفته که یک چهارم کل نفوس افغانستان نیازمند کمک‌های اضطراری و کمک‌های بشردوستانه می‌باشند.

آقای لینزر از افزایش مشکلات در سراسر افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که خواهان کمک 732 میلیون دالری از منابع تمویل‌کننده بین‌المللی برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان در سال 2020 شده است: «من برای تأمین این مبلغ از سوی تمویل‌کنندگان بین‌المللی برای افغانستان به‌شدت تلاش خواهم کرد.»

او تأکید کرده که سازمان ملل در این شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان قرار خواهد داشت.

پیش از این به تاریخ 29 عقرب نیز سازمان ملل اعلام کرده بود که با شروع سال 2020 میلادی حدود 11 میلیون نفر در افغانستان با «ناامنی حاد غذایی» مواجه‌ و نیازمند کمک اضطراری‌اند.

بر اساس آمار سازمان ملل میزان نیازمندی برای کمک به افراد نیازمند در مقایسه به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است. طبق آمار ارایه شده از سوی این نهاد، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۳ میلیون نفر به کمک‌های اضطراری نیاز داشتند که از این جمله بیش از چهار میلیون نفر کمک‌های سازمان‌های بشردوستانه را دریافت کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *