IECC

کمیسیون شکایات: فیصله‌های کمیسیون انتخابات مستند به مواد قانونی باشد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی می‌گوید که هر گونه اقدام از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و فیصله‌های این کمیسیون باید مستند به مواد قانونی باشد.

محمدرضا فیاض، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز (چهارشنبه، 20 قوس) به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که تنها راه ایجاد شفافیت در انتخابات، تطبیق قانون و طرزالعمل‌های تصویب‌شده، است.

آقای فیاض گفت: «تأکید کمیسیون شکایات این است که هر گونه اقدام از طرف کمیسیون انتخابات باید مستند به مواد قانونی باشد و فیصله‌هایی را که می‌کند هم مستند به مواد قانونی باشد و تنها راه ایجاد شفافیت تطبیق قانون و طرزالعمل‌ها است.»

از سویی هم، فیاض افزود که کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی تمام روند کاری کمیسیون مستقل انتخابات را زیر نظر دارند و آن‌را بررسی می‌کند.

او علاوه کرد که نمایندگان این کمیسیون در کمیسیون مستقل انتخابات حضور دارند و تمام روند را بررسی و نظارت می‌کنند.

به گفته‌ی او، روند بازشماری و تفتیش آرا در 27 ولایتی که صورت گرفته است، نیز از سوی نمایندگان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نظارت شده است.

معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی خاطرنشان کرد که این کمیسیون منتظر است تا نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود.

آقای فیاض در مورد 300 هزار رأی جنجالی نیز گفت که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تا کنون هیچ موقفی در این مورد ندارد.

او تأکید کرد که احکام و فیصله‌های کمیسیون رسیدگی به شکایات پس از اعلام نتایج ابتدایی، براساس قانون و پس از رسیدگی به شکایت‌های احتمالی، صادر خواهد شد.

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در حالی به قانونی بودن فیصله‌های کمیسیون مستقل انتخابات تأکید دارد که چندی پیش بورد حقوقی این کمیسیون فیصله‌نامه‌ی شماره 105 کمیسیون انتخابات را غیرقانونی دانسته بود.

کمیسیون انتخابات در فیصله‌نامه‌ی شماره 105 خود دوهزار و 423 محل رأی‌دهی را به بازشماری و تفتیش ویژه راجع کرده بود، در حالی که شماری از تیم‌های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مدعی است که در مورد این مجموع محلات رأی‌دهی هیچ نوع معلومات بیومتریکی وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما
  1. رای بایمتریک قابل قبول تمام مردم افغانستان است نه آن رای گوسفندی و شتری و مردم هرگز تقلب را نمیپزیرد و افغانستان را به یک بهران کلان سوق میدهند و کسانیکه دو پاسپورته است افغانستان را ترک می نماید دو باره جنگ و خونریزی بین مردم افغانستان جریان پیدا میکند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *