کمیسیون شکایات انتخاباتی به 50 درصد قضایای استینافی و استثنایی رسیدگی کرده است

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرد که تا کنون به 50 درصد قضایای استینافی و استثنایی در این کمیسیون رسیدگی و در مورد آن فیصله صادر شده است.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز (دوشنبه، 14 دلو) در یک نشست خبری گفت که به 50 درصد باقی‌مانده‌ی قضایای استینافی و استثنایی نیز تا پایان هفته‌ی جاری رسیدگی می‌شود.

آقای الیاسی همچنان گفت که بیشتر فیصله‌های صورت گرفته مربوط به 300 هزار رأی جنجالی است. او تأکید کرد که در مورد این آرا براساس قانون انتخابات، طرزالعمل‌ها، لوایح و در چارچوب موضوعات تخنیکی از سوی کمیشنران فیصله صورت گرفته است.

او جزئیات بیشتر در این مورد ارایه نکرده، اما اطمینان داد که این فیصله‌ها به‌گونه‌ای است که «مورد قبول شهروندان و تکت‌های انتخاباتی خواهد بود».

منشی و سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در ادامه گفت که تمامی جزئیات فیصله‌های این کمیسیون روز چهارشنبه هفته‌ی جاری در یک نشست خبری با مردم و نهادهای ذی‌ربط انتخاباتی شریک می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار و نتایج ابتدایی این انتخابات در اول جدی اعلام شد. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به بیش از ۱۶ هزار شکایت در پیوند به این نتایج رسیدگی کرد.

این کمیسیون از مدت یک هفته بدینسو همواره تأکید کرده است که به شکایات و اعتراضات استینافی و استثنایی در زمان قانونی آن رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است که 111 مورد شکایت استثنایی از دفاتر ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به دفتر مرکزی این کمیسیون راجع شده و نزدیک به شش هزار و 500 شکایت استینافی دیگر در پیوند به نتایج ابتدایی نزد این کمیسیون ثبت شده است.