کمیسیون شکایات فیصله‌اش در مورد 300 هزار رأی جنجالی را هفته‌ی آینده اعلام می‌کند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی می‌گوید که فیصله‌ها‌ی کمیشنران این کمیسیون در مورد چهار قضیه‌ی مهم انتخاباتی هفته‌ی آینده اعلام می‌شود.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی این کمیسیون امروز (پنج‌شنبه، 10 دلو) در یک نشست خبری گفت که حدود 85 تا 90 درصد قضایای استینافی و استثنایی شامل فیصله‌های این کمیسیون خواهد بود.

آقای الیاسی همچنان گفت: «قضایای مانند 102 هزار رأی، 137 هزار رأی، دوهزار و 423 محل و قضیه‌ی تفاوت آرا میان ریزلت‌شیت و معلومات بیومتریک از یک تا پنج از قضایای مهم است که روی میز کمیشنران این کمیسیون قرار دارد.»

سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افزود که بررسی‌ها و تحلیل‌های حقوقی این قضایا تکمیل شده و تصمیم کمیشنران در مورد آن هفته‌ی آینده همگانی خواهد شد.

تفاوت بیشتر از پنج رأی میان ریزلت‌شیت کاغذی و معلومات بیومتریک، استیناف‌خواهی علیه فیصله‌ی بازشماری برخی از محلات رأی‌دهی و قضیه‌ی ابطال آرای بدون دلیل از قضایایی اند که به گفته‌ی الیاسی تا کنون روند بررسی آن تکمیل نشده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار و نتایج ابتدایی این انتخابات در اول جدی اعلام شد. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به بیش از 16 هزار شکایت در پیوند به این نتایج رسیدگی کرد.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در حال حاضر مصروف رسیدگی به بیش از شش هزار شکایت استینافی است. سخن‌گوی کمیسیون شکایات در نشست امروز نیز اطمینان داد که روند رسیدگی به قضایای استینافی و استثنایی در زمانی قانونی آن به پایان می‌رسد.