Tech. Sgt. Sharida Jackson/Air Force

وزارت داخله از کاهش 10 درصدی تلفات نظامیان افغان در سال جاری خبر داد

اطلاعات روز: مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که در جریان سال جاری خورشیدی (1398) میزان تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، 10 درصد کاهش یافته است.

آقای اندرابی که امروز (پنج‌شنبه، 21 قوس) در «نشست کمیته‌ی مشورتی زنان در عرصه‌ی صلح» در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «امسال با هماهنگی بی‌شایبه با وجودی که طالبان 12 فیصد حملات خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده بودند، 10 درصد در تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کاهش رونما شده است.»

او همچنان افزود که قابلیت عملیاتی نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان سال جاری، 26 درصد بالا رفته است. به گفته‌ی او، افزایش قابلیت‌های نظامی نیروهای دفاعی و امنیتی باعث شد که در سال جاری 9 ولسوالی به دست نیروهای دولتی بیافتد.

علاوه بر آن، آقای اندرابی افزود که افزایش نیروهای امنیتی و دفاعی سبب قوت نیروهای دولتی در میدان‌های جنگ شده و عملیات «الفتح» گروه طالبان را با شکست روبه‌رو کرده‌ است.

در همین حال، رییس‌جمهور اشرف غنی نیز در نشستی با شماری از اعضای مجلس نمایندگان کشور گفته است که هم‌اکنون 96 درصد عملیات نظامی در افغانستان از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازگی روزنامه‌ی واشنگتن‌پست در گزارشی گفته است که در 18 سال گذشته تلفات نیروهای دولتی افغانستان بالاتر از تلفات جنگ‌جویان طالبان بوده است.