خبرهای زمستانی شیرآباد | طنز

خبرهای زمستانی شیرآباد | طنز

• افغانستان در رده‌بندی جهانی نژادپرستی مقام اول را به‌دست آورد. تنورالدین محتلم، رییس کمیته‌ی المپیک نژادپرستی افغانستان، در مصاحبه با خبرنگار رویخشکز گفت: «قبلا هم کشور ما در این عرصه کارنامه‌ی درخشانی داشت. اما متاسفانه صدای ما به گوش جهانیان نمی‌رسید. حتما اطلاع دارید که تنها در دو ماه گذشته ما 83 نمونه‌ی خالص نژادپرستیِ بینی‌محور تولید و به مارکیت فیس‌بوک عرضه کردیم. در همین بازه‌ی زمانی، امریکا با بیش از 300 میلیون جمعیت خود تنها ده مورد نژادپرستی قابل توجه و مرغوب عرضه کرد».

• وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که ولگردان را بایومتریک خواهد کرد. سخن‌گوی وزارت داخله تهدید کرد که چنانچه ولگردان به سیستم بایومتریک تن ندهند، بر تمام شهروندان کشور مبرهن خواهد شد که این‌ها یک مشت آدم ولگرد بیش نیستند. غلام‌حسین توتاخیل، نماینده‌ی ولگردان در سرک پارلمان، این اقدام وزارت داخله را دخالت آشکار در امور داخلی ولگردان خوانده و از وزارت داخله خواست که به‌جای بایومتریک کردن ولگردان مجموعه‌ی ولنشستگان در پارلمان را بایومتریک کند که ولنشستن‌شان به مراتب مشکوک‌‌تر از ولگردی ولگردان است.

• محمداشرف غنی، رییس‌جمهور، طی مراسم خاص مدال میرمسجدی را به کره‌ی ماه داد. رییس‌جمهور ضمن تشکر از خدمات بی‌شائبه‌ی کره‌ی ماه گفت:

«خر هم کره دارد. اما خیرش به هیچ کس نمی‌رسد. بچه خر را می‌گویم. ولی کره‌ی ماه را ببینید. در تمام این چند سالی که ما روی پروژه‌ی صادر کردن برق به فرانسه کار می‌کردیم و شب‌های ما تاریک بود، کره‌ی ماه به کشور ما نور عطا کرد. من به غضنفر صاحب گفتم که یک قرارداد با کره‌ی ماه عقد کند و از بودجه 90 شش میلیون دالر به وزیر سابق مالیه بدهد تا کارها هر چه زودتر شروع شود».

• مجموعه‌ی جدید شعر حمید بدماش با عنوان «اینه ایسو!» از چاپ بیرون آمد. این مجموعه شامل 370 قطعه شعر کاملا سفید و ده قطعه شعر تقریبا سفید است. بدماش در یکی از اشعار تقریبا سفید خود می‌گوید:

«گرگ

آری گرگ.

چه بادهای قلف؟

آیا واسکت زلیخا را یارای آن نبود که از میان کوکنار حرام برای تو ای زیبای من

چرا و تا کجا؟

بر فرش المونیم

دود

گرگ

آری گرگ!»

• زمری کلیلزاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا و طالبان در امور صلح، از پاکستان برای نقشی که در کند کردن روند صلح دارد تشکر کرد. آقای کلیلزاد که برای جلب همکاری‌های بیش‌تر پاکستان به اسلام آباد سفر کرده بود گفت:

«هیچ عجله‌ای نیست. ما با همین وضع خوشیم. به نفع همه است. صلح که بیاید من دیگر این معاش و امتیازات ویژه را نخواهم داشت. رییس‌جمهور افغانستان دیگر رییس‌جمهور نخواهد بود. شورای عالی صلح لغو خواهد شد و برادران و خواهران ما در آن شورا بیکار خواهند شد. صدها و هزاران پروژه‌ی قراردادی برای دوستان امریکایی ما متوقف خواهند شد. طالبان مجبور می‌شوند که آدم شوند… خلاصه، صلح مصیبتی است که هیچ انسان هوشیاری از آن استقبال نمی‌کند».

• معاون اول رییس‌جمهور افغانستان از تحصن‌کنندگان هفت ولایت خواست که لطفا تا جان در بدن دارند به تحصن خویش ادامه دهند. وی تحصن این شهروندان را برای خود و مقام محترم ریاست اجراییه بسیار مفید خواند و وعده سپرد که در صورتی که از تحصن این عزیزان چیزی حاصل شود از راه دور دست‌های آنان را به گرمی خواهد فشرد. وی تاکید کرد: «ما که می‌گوییم دست شما را به گرمی می‌فشاریم یک جنرال این یک گپ نیست که شما خودتان خبر دارید که این را عملی کردگی استیم».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *