استقبال از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات | طنز

استقبال از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات | طنز

عیسا قلندر

کمیسیون مستقل انتخاباتی سرانجام نتایج ابتدایی انتخابات را اعلان کرد. این‌که کمیسیون در سه ماه گذشته مصروف چه بود، کدام کارها را انجام داد و کدام کارها را نه، بماند سرجایش. امروز واکنش دو تیم پیشتاز دولت‌ساز و ثبات و همگرایی را خدمت شما تقدیم می‌کنیم:

تیم دولت‌ساز: هم‌وطنان عزیز چشم‌تان روشن! خوش‌بختانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان براساس درخواست‌های مکرر شما و فشارهای سنگین دشمنان انتخاب، نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات امسال را اعلان کرد. همان‌طور که شما در ششم میزان و حتا با حضور شکوه‌مندتان در همایش‌های انتخاباتی تیم دولت‌ساز در سراسر افغانستان ثابت کردید که این تیم متخصص، متعهد، مترقی و متجانس برنده‌ی انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان خواهد شد، این رویا سرانجام امروز به کرسی تحقق نشست.

هم‌میهنان گرامی! دل‌تان روشن! اجازه دهید از تمامی کارمندان کمیسیون انتخابات در سراسر افغانستان که خطر را به جان پذیرفتند و پروسه‌ی ملی و مهم انتخابات را که بهترین مجرا برای رسیدن به قدرت است، با کمال صداقت و سپردن امانت به صاحب آن عملی کردند، تشکری کنیم. تیم دولت‌ساز همواره دستِ‌ دست‌اندرکاران کمیسیون انتخابات را به گرمی فشرده است، بیایید بار دیگر عزیزان و شخصیت‌های‌مان در کمیسیون مستقل انتخابات را به گرمی بفشاریم.

انتخابات افغانستان برگزار شد و طبق معمول با حاشیه‌های همراه بود. تعدادی کمر بسته بودند که آبروی افغانستان را در سطح منطقه و جهان برده و با آشوب و غوغا، با تظاهر و ناسزا انتخابات را به چالش بکشند و از این طریق خرچ چند سال دیگر خویش را به‌دست آورند. اما حضور شکوه‌مند شما در انتخابات، تلاش مستمر کمیسیون مستقل انتخابات و نظارت دوستان و یاران ملی و بین‌المللی این امکان را از آن‌ها سلب کردند. حالا که تیم دولت‌ساز در صدر انتخاب‌های شما قرار گرفته، موج‌سالاران و هیاهوگران یک‌بار دیگر تلاش خواهند کرد آخرین میخ‌ها را بر تابوت جمهوریت بکوبند و کشور را برای همیشه در بحران سوق بدهند. اما این آرزو را به‌ گور ببرند. ما اکنون فقط یک قدم دیگر تا پیروزی واقعی فاصله داریم. امید ما این است که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی مثل کمیسیون مستقل انتخابات مستقلانه از رای پاک مردم دفاع کرده و تیم دولت‌ساز را برنده‌ی انتخابات اعلام کند و زمینه‌ی خلق بحران برای یک مشت افراد بی‌برنامه را فراهم نکند.

تیم ثبات و همگرایی: هم‌وطنان گرامی! شما مسئولیت ایمانی و ملی خویش را با به ‌خطر انداختن جان خویش و با رفتن به پای صندوق‌های رای به ‌وجه احسن ادا کردید. شما همان‌طور که در انتخابات‌های گذشته حق داشتید نگران باشید و بودید، این‌بار هم حق دارید نگران باشید که حتما می‌باشید؛ اما ما به شما قول شرف می‌دهیم که همواره نگرانی‌های مردم قهرمان خود را درک کرده‌ایم و این‌بار هم می‌کنیم.

برادران و خواهران! کمیسیون نامستقل انتخابات بالآخره تسلیم زور و فشارهای سیاسی حلقات مافیایی و انحصارطلب شده و نتایج مملو از تقلب را اعلام کرده و تیم قدرت‌مند ثبات و همگرایی را به‌عنوان تیم پیشتاز اعلام نکرده است، به‌جایش تیم مردمان بی‌ریشه را پیروز میدان اعلام کرده. ما نه تنها این نتیجه را نمی‌پذیریم که این‌بار خواب و خیال 2014 را بر متقلبین اعظم و اصغر حرام کرده و از آرا و انتخاب شما مردم عزیز تا جایی که امکان دارد پاسداری کرده و رویای دیرینه‌ی شما را که همان حکومت مشروع باشد به یاری خدا تحقق خواهیم بخشید.

تیم ثبات و همگرایی از همان ابتدا اعلام کرده بود که در انتخابات فقط یک رقیب دارد و آن‌ هم تقلب است که الحمدلله امروز این ادعای ما برحق ثابت شده و تیم تقلب یا با تهدید کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات یا با تطمیع یا هم با گمراه‌کردن آن‌ها توانست یک‌بار دیگر آبروی افغانستان را در سطح منطقه و جهان ببرند و مردم شریف افغانستان را به انتخابات بیش‌تر از پیش ناامید کنند. ما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که کمیسیون مستقل انتخاباتی از همان ابتدا علیه ما و آرای پاک مردم بوده و فشارهای ما بالای این کمیسیون موثر تمام نشده. اما به این معنا نیست که کار تمام شده. ما همچنان که فشارها را بالای کمیسیون نامستقل انتخابات نگه خواهیم داشت، اکنون از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی سلسله‌ای از تلاش‌ها و اعلامیه‌های دیگر را روی دست خواهیم گرفت و تا پایان کار از انتخاب شما مردم دفاع خواهیم کرد.

مردم شریف افغانستان! ثبات و همگرایی تیم خودتان است، همان‌طور که در انتخابات کنار ما قرار گرفتید، از شما می‌خواهیم یک بار دیگر در کنار ما قرار گرفته تا همه باهم در مورد آینده‌ی کشور نگران باشیم. به قول شاعر:

هنوز هم انار خونین است

قلبش را بشکافیم

شاید دانه‌های مرواریدی‌ انار گویای تاریخ باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *