«فرماندهی‌های پولیس بیش از 100 ولسوالی تعمیر ندارد»

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که فرماندهی‌های پولیس بیش از 100 ولسوالی تا هنوز تعمیر ندارد و منابع در این بخش امنیتی ضایع شده است.

ارگ ریاست‌جمهوری کشور گفته است که آقای غنی این گفته‌ها را دیروز (دوشنبه، 2 جدی) در مراسمی در ارگ مطرح کرده است.

به نقل از اعلامیه، آقای غنی گفته است که مصارف در بخش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تناسب با تأسیسات موجود قابل مقایسه نمی‌باشد و باید صرفه‌‌جویی صورت گیرد.

رییس‌جمهوری کشور اما تأکید کرده است که آن چه که از این منابع ساخته می‌شود، باید پایدار باشد. به گفته‌ی او، مصرف پول باید وسیله‌ی نجات «هر سرباز، ساتنمن و بریدمل افغانستان» باشد.

همچنان آقای غنی گفته است که مصارف منابع در این نهادها باید به گونه‌ی اساسی مدیریت شود. او تأکید کرده است: «مصارف پول باید به گونه‌ی اساسی تغییر کند و تشکیل وسیله‌ی خدمت باشد.»

رییس‌جمهور غنی در حالی از نداشتن تعمیر فرماندهی‌های پولیس در بیش از 100 ولسوالی کشور خبر می‌دهد که یک ماه پیش (1 قوس) دولت افغانستان از کار روی طرحی خبر داده بود که براساس آن تا پنج سال آینده مصارف غیرضروری نیروهای امنیتی ودفاعی تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

صدیقی صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته بود که مطابق به این طرح برای پنج سال آینده هر سال ۱۰ درصد مصارف غیرضروری نیروهای امنیتی کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *