پرونده‌ی انتخابات روی میز کمیسیون شکایات؛ آیا سرنوشت 300 هزار رأی جنجالی روشن خواهد شد؟

کمیسیون شکایات از ثبت بیش از 16 هزار شکایت در پیوند به نتایج ابتدایی انتخابات خبر داد

اطلاعات روز: مسئولان در دارالانشای کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرده‌اند که بیش از 16 هزار شکایت در پیوند به نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری نزد این کمیسیون به ثبت رسیده است.

چمن‌شاه اعتمادی، رییس دارالانشای کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی حوالی ساعت هفت شام امروز (چهارشنبه، 4 جدی) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: «تا همین لحظه تعداد 16 هزار و 200 شکایت در رابطه به انتخابات ثبت شده است.»

در همین حال یک منبع دیگر در کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که از میان این مجموع شکایت، نزدیک به هشت هزار شکایت از تیم ثبات و همگرایی، نزدیک به چهار هزار شکایت از تیم «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری گلبدین حکمتیار، نزدیک به دو هزار شکایت از تیم «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی و 16 شکایت دیگر از سوی تیم «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل ثبت شده است.

به گفته‌ی این منبع، از مجموع 16 هزار و 200 شکایت، دو هزار و 200 شکایت آن در کابل و باقی در ولایات به ثبت رسیده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد. نتایج ابتدایی آن روز یک‌شنبه هفته جاری اعلام شد. براساس این نتایج، محمد اشرف غنی با کسب 50.64 درصد آرا در صدر و عبدالله عبدالله با به‌دست آوردن 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

گفتنی است که نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت 12:00 امشب فُرصت دارند تا شکایات‌شان را در کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی ثبت کنند و پس از آن مرحله‌ی رسیدگی به شکایات آغاز خواهد شد.