شش نفر در پی برف‌باری‌های اخیر در پکتیکا جان باختند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت پکتیکا تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی برف‌باری‌های یک هفته‌ی پیش، شش نفر در ولسوالی ورممی این ولایت جان باخته‌اند.

شاه‌محمود آرین، سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیکا امروز (چهارشنبه، 2 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در پی فروریختن سقف خانه‌هاشان ناشی از برف‌باری‌های سنگین در چند رویداد جداگانه جان‌شان را از دست داده‌اند.

آقای آرین افزود که در نتیجه‌ی این رویدادها خساراتی نیز در این ولسوالی وارد شده، اما رقمی از آن تا کنون مشخص نیست. او افزود: «شبکه‌های مخابراتی در این ولایت فعال نیست و به همین دلیل تا به‌حال آمار دقیقی از رقم خسارات آن در دست نیست.»

او همچنان گفت که کمک‌های غذایی و غیرغذایی به متضرران این حوادث از شهر شرن، مرکز پکتیکا به ولسوالی ورممی منتقل شده و به‌زودی به آنان توضیع می‌شود.

گفتنی است که براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، در نتیجه‌ی برف‌باری‌های اخیر در کشور بیش از 40 نفر جان باخته و بیش از 60 نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنان این نهاد گفته است که بیش از 330 خانه‌ی مسکونی هم در نتیجه‌ی بارش برف و باری در کشور به‌گونه‌ی قسمی و 27 خانه‌ی دیگر به‌گونه‌ی کامل تخریب شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *