برنامه‌ی احیای کمربند سبز در هرات آغاز شد

اطلاعات روز – هرات: برنامه‌ی نهال‌شانی و احیای کمربند سبز در هرات آغاز شد. قرار است در جریان سال 1399 خورشیدی بیش از 175 هزار اصله نهال از سوی اداره‌های شهرداری و زراعت در نواحی مختلف شهر هرات غرس شود.

غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات امروز (پنج‌شنبه، 24 دلو) هنگام آغاز این برنامه به روزنامه اطلاعات روز گفت که قرار است در ساحه‌ی 500 جریب زمین کمربند سبز شهری در قسمت شمال شهر هرات دست‌کم 100 هزار اصله نهال از سوی این اداره غرس شود.

آقای مشفق گفت که هدف از غرس نهال‌ها سرسبزی ساحات و حفاظت از محیط زیست می‌باشد. او اما گفت که اداره‌ی شهرداری هرات برای سرسبزساختن تمام ساحات شهر بودجه‌ی کافی ندارد. مشفق از بازرگانان و شهروندان خواست که در قسمت سرسبزی شهر با شهرداری هرات همکار باشند.

در همین حال، صبور رحمانی، رییس زراعت، آبیاری و مالداری هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که قرار است 75 هزار اصله نهال به ادارات دولتی هرات توزیع شود. آقای رحمانی تأکید کرد در سال‌های پسین روند حفظ و مراقبت از نهال‌ها موفق نبوده است. او از مسئولان شهرداری خواست تا افزون بر غرس نهال، آن‌ها را محافظت و آبیاری کنند.

از سویی دیگر، نوراحمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که شهرداری هرات در سال‌های گذشته میلیون‌ها افغانی را از درک نهال‌شانی و احیای کمربند سبز شهری حیف‌ومیل کرده است.

او در عین حال افزود در صورتی که شهرداری هرات برنامه‌ی منظمی به‌منظور حفظ و مراقبت از ساحات سبز نداشته باشد، در جریان سال آینده نیز روند احیای کمربند سبز شهری موفق نخواهد شد.

باشندگان هرات نیز از مسئولان شهرداری هرات انتظار دارند تا در قسمت آبیاری به‌موقع نهال‌ها بیشتر توجه داشته باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *