ما این‌جا ماندنی هستیم! | طنز

ما این‌جا ماندنی هستیم! | طنز

در مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان و طالبان و دولت افغانستان، بحث آزادی پنج هزار نفر از زندانیان طالبان جنجالی شده است. چهارصد تن از طالبان محبوس در زندان پلچرخی وقتی شنیدند که ممکن است از زندان آزاد شوند، در اعتراض به این تصمیم در صحن زندان پلچرخی دست به تظاهرات زدند. آنان آزادشدن خود را مخالف تمام قوانین بین‌المللی و عنعنات افغانی خوانده و خواهان تمدید حبس خود شدند.

شدیدالحق غرمل پلچرخوی که یازده سال است در زندان پلچرخی به‌سر می‌برد و از شش سال به این‌سو سخن‌گوی طالبان در پلچرخی است، به خبرنگاران گفت:

«متأسفانه در این کشور فساد بیداد می‌کند. بسیاری از جنگسالاران در دو دهه‌ی گذشته پول برق خود را نداده‌اند. هیچ کس از آنان بازخواست نمی‌کند. اما ما که پس از سال‌ها جهاد بالاخره در زندان پلچرخی به آسایش نسبی رسیده‌ایم، همه پای خود را لُچ کرده‌اند که این آسایش را در کام ما زهر کنند. از هر طریق فشار وارد می‌کنند که ما را از این آسایشگاه بیرون برانند. همین چند روز پیش برای شش ساعت انترنت ما قطع بود. سه روز است که مربای سیب و کباب ماهیچه و زعفران ما را نوبتی ساخته‌اند. یک روز می‌آورند، یک روز نمی‌آورند. فشار می‌دهند که پلچرخی را ترک کنیم. ولی آنچه من می‌توانم بگویم این است که همه‌ی برادران پلچرخی تا آخرین قطره‌ی خون‌شان از حق شهروندی خود برای ماندن در این‌جا دفاع خواهند کرد.»

سخن‌گوی وزارت داخله‌ ادعاهای آقای پلچرخوی را رد کرد و آن را شایعات دشمنان خواند. وی گفت:

«من به تمام مردم شریف افغانستان اطمینان می‌دهم که رفتار ما با زندانیان طالبان در پلچرخی فوق اسلامی است. اگر رفتار اسلامی همراه با شفقت و دلسوزی است، رفتار ما آن سوی شفت و دلسوزی است. اگر بگویم ما عاشق این زندانیان شده‌ایم، اغراق نکرده‌ام. در مورد ادعاهای آقای غرمل پلچرخوی همین قدر می‌توانم بگویم که دست بیگانه کار می‌کند. در این اواخر دشمنان ملت در داخل زندان‌های ما نفوذ کرده‌اند و کوشش می‌کنند احساسات طالبان زندانی را علیه نظام ما تحریک کنند. ما نه‌تنها انترنت را قطع نکرده‌ایم که به شرکت‌های انترنتی سلام و اتصالات دستور داده‌ایم برای هر برادر طالب هزار گیگابایت انترنیت رایگان بدهند و رسیدش را به ریاست توجهات ویژه به طالبان محبوس در وزارت داخله بفرستند تا پرداخت صورت گیرد».

رییس امنیت ملی کشور نیز با انتقاد شدید از مظاهره‌کنندگان طالب در پلچرخی گفت:

«هههههههه. من از این عزیزان خواهش می‌کنم به اتاق‌های خود برگردند. اگر کدام کوتاهی صورت گرفته باشد، ما را عفوه کنند».

وی که در برنامه‌ی تلویزیونی «صبحانه‌ی مزه‌دار» سخن می‌گفت، در پاسخ به این سوال مجری که آیا ایشان گاهی برنامه‌ی صبحانه‌ی مزه‌دار را بیننده هستند، گفت:

«من برنامه‌ی شما را معمول گوشنده یا به قول ایرانی‌ها شنونده هستم. چرا که صبح‌ها گاراژ را نشیننده و تخم مرغ خود را در آن‌جا خورنده هستم، فقط صدای شما گوش مرا آینده هست. تصویرتان متأسفانه دیده نمی‌شود. به هر حال، من تأکید می‌کنم که در قسمت رسیدگی به عزیزان طالب در پلچرخی هیچ کوتاهی‌ای صورت نمی‌گیرد. من مطمئن هستم که همین اکنون صبحانه‌ی مکلف آن برادران پیش روی‌شان هست و آنانی که دست به تظاهرات و اعتصاب صبحانه نزده‌اند به گفته‌ی شما تلویزیون‌های 45 اینچی خود را بیننده هستند».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *