تازه‌ترین معجزه‌های شیرآباد | طنز

تازه‌ترین معجزه‌های شیرآباد | طنز

• بسته‌ی پیشنهادی زلمی خلیل‌زاد به داکتر عبدالله عبدالله و جنرال عبدالرشید دوستم آگاهان را در حیرت فرو برد، بعد برای چند دقیقه از حیرت بیرون آورد تا برای آخرین بار زندگی نرمال را ببینند و سپس برای همیشه در حیرت فرو برد. در این بسته‌ی پیشنهادی اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان می‌شود و داکتر عبدالله با صلاحیت صد درصدی کار خود را به‌عنوان رییس شورای عالی صلح تحتِ نظر خانم عایشه توتاخیل آغاز می‌کند. خانم عایشه توتاخیل کارمند اسبق سفارت افغانستان در سومالیا اخیرا به کابل برگشته و مقدمات شهادت جانگداز استاد محمدکریم خلیلی را فراهم می‌نماید.

در بسته‌ی پیشنهادی آقای خلیل‌زاد به عبدالرشید دوستم رتبه‌ی مارشل داده می‌شود. گفته می‌شود یکی از اقتضائات قانونی این رتبه این است که دارنده‌ی آن مثل ماری که شل شده باشد، دست از فعالیت‌های سیاسی کشیده و در ولایت گوزگان سکنی گزیده و باقی عمر خود را به فِش فِش به درگاه ایزد منان سپری کند. بنا بر گزارش‌ها، جنرال دوستم این بسته را رد کرده و گفته که ما در این بسته‌ها مثانه‌ی خود را که بگوییم چکاندگی هستیم.

• ووهانیون چینی به روحانیون افغان هشدار دادند که برای مقابله با ویروس کرونا تدابیری چون پیشانی بر زمین گذاشتن، دست بر آسمان بالا کردن، سنگ قبر در آغوش گرفتن، آهنگ غمگین بدون موسیقی خواندن، تاریخ اسلام را برای مردم مرور کردن و به صندوق مسجد پول ریختن تأثیر چندانی ندارند. آنان ضمن تأکید بر شستن دست با صابون، از اینان پرسیدند «این‌قدر ریش چه معنی دارد؟/ غیر تشویش چه معنی دارد؟»

• چند روز پس از آن‌که داکتر عبدالله عبدالله به‌حیث رییس‌جمهور افغانستان سوگند ادا کرد، یکی از مشاوران او در صفحه‌ی خود نوشت که تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله نتایج انتخابات را قبول ندارد. به او گفتند که ما خیال می‌کردیم دیگر این حرف‌ها تمام شده‌اند و عبدالله رییس‌جمهور ماست. جواب داد: «شما درست می‌گویید، اما… چیز است… من حالا توضیح می‌دهم… ما در شرایط حساسی قرار داریم و باید نگذاریم دشمنان قسم‌خورده‌ی این آب و خاک با سیاست کثیف تفرقه بینداز و حکومت کن ما را از هم جدا کنند. ما از روز اول نگرانی‌های خود را مطرح کردیم. امروز هم یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که تیم ما به هیچ وجه نتایج تقلبی انتخابات را نمی‌پذیرد.» به او تذکر دادند که شما باز همان حرف را تکرار کردید. مشاور مذکور از صفحه‌ی فیس‌بوک بیرون پرید و خواهان صحبت رو در رو و همدلانه با تذکردهندگان شد.

• در پی خبر انتشار ویروس کرونا در هرات مسئولان حکومتی در کابل فورا دست به کار شدند و با تخصیص 89 میلیارد دالر امریکایی ساختِ یک شفاخانه‌ی مجهز خیالی را در ننگرهار آغاز کردند. طبق گزارش‌ها، این شفاخانه‌ی خیالی با 40 هزار بستر ساخته می‌شود و اگر بودجه‌ای که برای اعمار آن تخصیص داده شده واقعا به ننگرهار برسد، مشکل ویروس در هرات حل می‌شود. اجمل درمل مدیر کل اعمار این شفاخانه‌ی خیالی به خبرنگاران گفت:

«ما پول را دریافت کرده‌ایم. هموطنانی که در هرات به کرونا مصاب شده‌اند، اگر واقعا فکر می‌کنند که ننگرهار برای‌شان خیلی نزدیک است، تشریف بیاورند و در شفاخانه‌ی ما تداوی شوند. اگر خدای نخواسته قوت‌شان کم است یا حوصله‌ی سفر ندارند، ما توصیه می‌کنیم که در هرات بمانند تا ما 89 میلیون دالر دیگر بگیریم و همانجا خدمت این عزیزان بیاییم».

• صدیق افغان، فیلسوف ریاضیکی جهان، ویروس کرونا را در آزمایشگاه مخصوص خود، یعنی بر کاغذ A4، تجزیه و تحلیل کرد. وی در حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی قلم خود را از جیب خود بیرون آورد و بر کاغذ سفیدی که پیش رویش بود نوشت «کرونا». بعد، از همگان پرسید «کرونا چند حرف دارد؟» پاسخ دادند «پنج حرف». پروفسور گفت:

«من حرف‌های کرونا را به شما نمی‌گویم. محرم هستند. اگر به شما بگویم همه‌ی‌تان از ترس سکته می‌کنید».

بعد ادامه داد: «آن نقطه که در کلمه‌ی کرونا می‌بینید، نقطه نیست. علامت وحدانیت خداوند جل شانه است. کرونا هیچ نقطه ندارد. پس اثبات شد».

پروفسور افغان به تمام مردم افغانستان توصیه کرد که دست‌های خود را با صابون نشویند، چون صابون هم پنج حرف دارد. وی گفت:

«پنج حرف صابون با پنج حرف کرونا برابر است. هیچ وقت پنج نمی‌تواند پنج را از بین ببرد».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *