ماجرای دو پیاله چای سیاه | طنز

ماجرای دو پیاله چای سیاه | طنز

عیسا قلندر

از وقتی کرونا گلوی جهان را گرفته، شاهد رفتارها، نسخه‌ها و عملکردهای عجیب‌غریب برای جلوگیری از شیوع این ویروس لعنتی هستیم. همسایه‌ی ما که تا کنون دوبار برای معالجه‌ی قلبش به هند رفته و فرد مومنی است، اوایل معتقد بود که این ویروس از طرف خداوند بر دولت ظالم چین نازل شده، چرا که دولت چین بالای مسلمانان چین ظلم می‌کند. با شیوع این ویروس در دیگر کشورها و از جمله در افغانستان، نظرش تغییر کرده. او حالا به امریکا و چین دشنام می‌دهد که این ویروس را ساخته تا ذهن مسلمانان جهان را مغشوش کند. به باور او قیامت نزدیک شده و مسلمانان روزبه‌روز از طرف خداوند بر جهان مسلط می‌شوند، به همین دلیل کفار به تشویش شده و رنگ رنگ نیرنگ به خرج می‌دهند که جلو پیروزی مسلمانان را بگیرند.

خودم هر روز صبح عهد می‌کنم که در خانه بمانم و خطر مبتلاشدن را کم کنم، اما ساعت که ده می‌شود بدنم از هفتادوشش قسمت خارش می‌گیرد که بیرون بروم، از بس بدعادت شده‌ام. بیرون می‌روم و پس می‌آیم و نیم ساعت دیگر تشناب را تصرف می‌کنم و خودم را می‌شویم.

وزارت صحت عامه از بی‌توجهی حکومت شکایت می‌کند، اما رییس جمهور کمیته‌ی اضطراری مبارزه با کرونا ایجاد کرده و در رأس آن آقای سرور دانش را منصوب کرده است. آقای دانش تا کنون چند جلسه‌ی موفقانه در مورد کرونا برگزار کرده و در این جلسات همه تأکید کرده‌اند که کرونا باید جدی گرفته شود. در همین حالا اشرف غنی مثل همیشه به معاونش اعتماد نکرده و چند جلسه‌ی جداگانه برگزار کرده که در آن هرکسی حتا رییس اتحادیه تخم‌فروشان مارکیت کابل حضور داشته، اما رییس کمیته‌ی اضطراری مبارزه با‌کرونا حضرت دایم‌الغایب سرورنا دانش مدظله‌العالی حضور نداشته. اشرف غنی چپ و راست به والیان برای مبارزه با کرونا پول می‌فرستد و دستور قرنطینه صادر می‌کند، اما رییس کمیته‌ی اضطراری مبارزه با کرونا که از همه‌چیز بی‌خبر است، روی آجندای جلسه‌ی بعدی با مشاورین قم‌انگیزش مشوره می‌کند.

استاد دانش که نماد حوصله و صبوری است، هروقت می‌بیند که یک پشمک دیگر به‌جای او در جلسه نشسته و چانه‌زنی می‌کند، امام زین‌العابدین را به یادش می‌آورد که چطور عمرش با بیماری سر شد اما خم به ابرو نیاورد و این‌گونه دلش تسلی می‌یابد.

اما گفته می‌شود امرالله صالح به آقای دانش اس‌ام‌اس داده که «دانش صیب نی که استعفا کردی، هیچ دیده نمیشی.» این مسأله باعث می‌شود که استاد یک جلسه‌ی اضطراری با کندک مشاورین برگزار کند. استاد خطاب به مشاورین گفته که «الیگو اوضاع خرابه. رییس صیب باز مره د ریشخندی رییس انتخاب کرده، اما صلاحیت نداده، پول و امکانات در انحصار خودش است، مه هم باید کدام کاری بکنم. بنابراین بخشش باشه دیگه، یگان مشوره بدهید.» بعد از چند ساعت مشوره، کندک به این نتیجه رسیدند که برای مردم داستان مورد انتظارشان را تولید کند. در نتیجه کندک مشاورین داستان طفل تازه به‌دنیاآمده را ساختند و سفارش دو پیاله چای سیاه را دادند. از حق نگذریم به سرعت میان مردم پخش شد.

+++

«کمپین همدلی: کرایه خانه قانونا نصف شود» در روزهای دشواری که همه درگیر ویروس کرونا یا COVID-19 هستیم، برای گسترش همدلی، همکاری و همدردی میان مردم و به‌ویژه میان مالک و مستأجر راه‌اندازی شده است. در این کمپین از مالکان خانه‌های مسکونی می‌خواهیم که با همدلی و همیاری، از ماه حمل تا پایان وضعیت کنونی، کرایه ماهوار را کم کنند. حامیان این کمپین درحالی‌که می‌دانند شماری از مالکان پیش از این اقدامات انسانی و درخور ستایش انجام داده‌اند، تأکید می‌کنند که کرایه‌های ماهوار خانه‌ها حداقل نصف شود. برای امضای این دادخواست به این آدرس رفته پس از امضا آن‌را با دوستان خود شریک سازید:

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *