کابل برای دو هفته قرنطین شد

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی کابل اعلام کرده است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شهر کابل برای دو هفته به‌گونه‌ی کامل قرنطین می‌شود. پیش از این نیز برای سه هفته قیود روزگردی در کابل وضع شده بود و قرار بود این وضعیت تا بیست‌ونهم حمل ادامه یابد.

اکنون دفتر مطبوعاتی والی کابل در اعلامیه‌ای گفته است که شهر کابل از فردا (یک‌شنبه، 24 حمل) برای دو هفته به‌گونه‌ی کامل قرنطینه می‌‎شود. یعنی قرنطینه‌ی کامل کابل تا هفتم ثور ادامه می‌یابد.

براساس اعلامیه، قرنطینه‌ی کامل از ساعت 12:00 شب آینده در مسیرهای مواصلاتی و دروازه‌های ورودی و خروجی کابل به اجرا گذاشته می‌شود.

در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی کابل آمده است که والیان کابل، لوگر، پروان، کاپیسا و میدان‌وردک امروز شنبه در یک نشست خبری مشترک در مورد قرنطینه‌ی کامل شهر کابل به توافق رسیده‌اند.

براساس این اعلامیه، این اقدام به‌منظور مبارزه‌ی موثر و هماهنگ با ویروس کرونا و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا روی‌دست گرفته شده است.

براساس فیصله‌ی والیان پنج ولایت، کابل مسئولیت نظارت از دروازه‌ی کابل – پروان، دوراهی بگرام و سرک نو و استقامت تگاب در ولسوالی سروبی، دروازه‌ی موسهی – لوگر – چهارآسیاب و دوراهی للندر خاک جبار و محمدآغه، دروازه‌ی کابل – میدان‌وردک و قسمت ارغندی بالای ولسوالی پغمان را به‌دوش دارد.

والی لوگر نیز مسئولیت گرفته است که دروازه‌ی لوگر – کابل را نظارت می‌کنند و والی پروان نیز مسئولیت نظارت دروازه‌ی سالنگ، دروازه‌ی پروان – کابل، سرک نو بگرام – کابل و مسیر پروان را به دوش گرفته است.

همچنان والی کاپیسا مسئولیت نظارت مسیرهای تگاب – سروبی و راه‌های متوصل به پروان را به دوش گرفته و والی میدان‌وردک نیز گفته است که راه عمومی وردک – کابل را نظارت می‌کند.

این والیان همچنان فیصله کرده‌اند که در جریان دو هفته قرنطینه‌ی کامل شهر کابل، تنها به سکتور امنیتی، انتقال مواد خوراکی، مواد غذایی، میوه‌جات، خدمات صحی، تجهیزات طبی، ادویه‌جات و مسئولین صحی، مواد ساختمانی، کارمندان شبکه‌های مخابراتی از مسیرهای یادشده اجازه‌ی وردو و خروج از شهر کابل داده شود.

این در حالی است که قیود روزگردی در شهر و ولسوالی‌های کابل از حدود دو هفته به این طرف وضع شده است. این محدودیت از سه روز به این طرف شدت یافته است.

براساس فیصله‌ی قبلی کمیته مبارزه با ویروس کرونا، قرار بود قیود روزگردی برای سه هفته ادامه یابد، اما از آنجایی که ثبت موردهای مثبت ویروس کرونا در کابل در حال افزایش است، تصمیم گرفته شده است که یک هفته‌ی دیگر به موعد قرنطین کابل اضافه شود.

در کابل تا کنون 119 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان پنج نفر جان داده‌اند. در سطح کشور نیز تا کنون 555 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 37 نفر بهبود یافته و 18 نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *