روند توزیع نان خشک برای خانواده‌های مستحق در سراسر کشور آغاز شد

اطلاعات روز: اداره مستقل ارگان‌های محلی کشور اعلام کرد که روند توزیع نان خشک برای افراد مستحق در سراسر کشور آغاز شده است.

سید شاه سقیم، سخن‌گوی اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی در یک کلیپ ویدیویی گفته است که این روند در ۲۸ ولایت باقی‌مانده‌ی کشور امروز (شنبه، ۲۰ ثور) آغاز شده است.

آقای سقیم همچنان گفته است که در جریان این روند روزانه در سراسر کشور برای ۳۴۷ هزار و ۲۱۳ خانواده‌ی نیازمند و متأثر از وضعیت قرنطین ناشی از ویروس کرونا، ده – ده قرص نان خشک توزیع می‌شود.

روند توزیع نان خشک در دهم ثور در کابل آغاز شد. چند روز پس از آن این روند تنها در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات، قندوز و جلال‌آباد آغاز شد.

دولت گفته بود که این روند آزمایشی است و در صورتی که نتیجه‌ی خوب در پی داشته باشد، در تمامی ولایات کشور آغاز می‌شود.

در روند توزیع نان خشک، برای کسانی که از سوی کمیته‌های محلی شناسایی و برای‌شان کارت توزیع شده، روزانه ده قرص نان توزیع می‌شود. همچنان در این روند گروه‌های نظارتی از توزیع نان خشک نظارت می‌کنند.

همزمان با این، شکایاتی از شفاف نبودن روند توزیع نان خشک وجود دارد. دولت برای ثبت این شکایات و رسیدگی به آن، یک مرکز تماس ایجاد کرده است.

اداره ملی احصاییه و معلومات گفته است که شهروندان از سراسر کشور می‌توانند به شماره‌ی رایگان ۴۵۰ تماس گرفته و شکایات‌شان در پیوند به برنامه‌ی توزیع نان خشک را درج کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *