روش CCPP برای مقابله با تروریسم | طنز

روش CCPP برای مقابله با تروریسم | طنز

درحالی‌که ملل راقیه‌ی جهان در مقابله با ویروس کرونا و تروریسم احساس درماندگی می‌کنند، دولت ایران از ساخت وسیله‌ای خبر داد که از یک کیلومتری تشخیص می‌دهد چه کسی کرونا دارد و چه کسی ندارد و آن کسی که دارد آیا لیاقت درمان را دارد یا افغان است. احمد کاشی‌فروشچیان فرد زنگنه،‌ سخن‌گوی قرارگاه سامانه‌ی خودگردانِ حرارت‌فریبِ والعصر 2 به خبرنگاران گفت:

«مقام معظم رهبری وقتی دیدند شمار فوتی‌ها هی بالاتر می‌رود، فرمودند این به صلاح نیست. همانجا بیتی از مسعود سعد سلمان خواندند و دستور دادند که کرونا را متوقف کنیم. این شد که متخصصین ما در بخش پهپانیروز-شعبه‌ی ایستِ سلاح‌های شیمیایی در طی یک هفته این وسیله را اختراع کردند و در خدمت مردم شریف کشور قرار دادند».

مقامات دولت افغانستان که از پیشرفت سریع کشور همسایه، آن هم پیشرفتی با این درجه رطوبت، آگاه شدند، فورا به کمیته‌ی مقابله با کرونای جمهوری اسلامی افغانستان هدایت دادند که وسیله‌ی مشابه اما قوی‌تری در افغانستان بسازد. کمیته‌ی مذکور به دولت پیشنهاد کرد که چون فعلا بنا بر گزارش معاون اول ریاست‌جمهوری کوچه‌های کابل هنوز پر از جنازه نیستند، معلوم است که اقداماتِ نکرده‌ی دولت پیشاپیش جلو کرونا را گرفته است. بنابراین بهتر است که این کمیته تلاش‌های خود را بر مقابله با تروریسم متمرکز کند. حکومت این استدلال را به‌غایط موجه یافته و 75 میلیون دالر را به کمیته‌ی مذکور داد تا طرحی برای مبارزه با تروریسم آماده کند.

کمیته‌ برای آماده کردن طرح ضدتروریستی خود یک برنامه‌ی ویژه‌ی کامپیوتری را به قیمت سه‌و‌نیم میلیون دالر خریداری و آن را در کامپیوترهای کمیته نصب کرد (اسناد و رسیدهای خرید آن در کمیته موجود می‌باشند). این برنامه‌ی گران‌قیمت و ویژه به‌نام ‌‌Microsoft Word یاد می‌شود. عبدالحق جوماتخیل، رییس کمیته، در این مورد به خبرنگاران گفت:

«این برنامه‌ی مخصوص را شرکت‌های چینی و ایرانی و جاپانی به قیمت 8 میلیون دالر در بازار می‌فروشند. ما به خاطر جلوگیری از اسراف از شرکت صابون ملکوزی خواستیم که از نفوذ خود بر کشور دوست هندوستان استفاده کند و این برنامه را برای ما به بهای ارزان‌تری فراهم کند. خوشبختانه، برادر عزیز ما جیلانی خیبروال، رییس شرکت ملکوزی، با تحمل قربانی‌های بسیار سرانجام توانست این برنامه را به قیمت نازل سه‌ونیم میلیون دالر برای ما بخرد».

بنا بر توضیح مهندسان ضد تروریسم در این کمیته، برنامه‌ی Microsoft Word یک سامانه‌ی چهار مرحله‌ای ویژه دارد که برای مقابله با تروریسم بسیار کارآمد است. اما تا هنوز هیچ کشور دیگری به این کاربرد خاص سامانه‌ی مذکور پی نبرده‌اند. آن مراحل عبارت‌اند از:

1-Create

2-Copy

2-Paste

3-Print

کار این سامانه‌ی ضد تروریسم طوری است که شما اول می‌گذارید تروریست‌های مادرخطا چهل تا پنجاه نوع مختلف تروریسم را انجام بدهند. آن وقت شما در مرحله‌ی اول بر ضد هر کدام از این اقسام تروریسم یک صفحه‌ی خالی باز می‌کنید و در آن یک متن بسیار شدیداللحن انتقادی، کوبنده و کوتاه ایجاد می‌کنید. در مرحله‌ی دوم، آن متن ایجادشده را کاپی می‌کنید. در مرحله‌ی سوم آن را در یک صفحه‌ی جدید ‌Paste می‌کنید. این مرحله مخصوصا خیلی مهم است. چون اگر درست پیست نکنید، ممکن است تروریست‌ها از صحنه‌ی جنایت فرار کنند. در مرحله‌ی چهارم متن پیست‌شده را چاپ می‌کنید و در واقع با این کار آخرین میخ را بر تابوت تروریست‌ها می‌کوبید. کار اصلی مقابله با تروریسم در همین جا به پایان می‌رسد. اما گاهی رییس‌جمهور و معاونان او یا وزیر دفاع و داخله می‌خواهند که برای محکم‌کاری آن متن چاپ‌شده را در صفحه‌ی فیس‌بوک خود هم منتشر کنند. البته این ضربه‌ی نهایی واقعا ضروری نیست؛ ولی عیب هم ندارد. چرا که گاهی ممکن است بعضی تروریست‌ها هنوز پس از مرحله‌ی پرینت زخمی افتاده باشند.

بنا بر گزارش‌ها، تا کنون ده‌ها کشور از دولت افغانستان خواسته‌اند که جزئیات روش ‌CCPP را به آنان نیز بدهند. یکی از سخن‌گویان دولت در این مورد گفت:

«ما اشتیاق دوستان بین‌المللی‌مان را برای دست‌یافتن به روش CCPP درک می‌کنیم. اما هنوز زود است که رازهای امنیتی خود را با بقیه در میان بگذاریم».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *