روند توزیع نان خشک برای خانواده‌های مستحق متوقف شده است

اطلاعات روز: اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید که روند توزیع نان خشک برای افراد مستحق در ۳۳ ولایت کشور متوقف شده است. این روند تا پایان روز سوم عید سعید فطر ادامه داشته است.

سید شاه سقیم، سخن‌گوی اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی شام امروز (جمعه، ۹ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در روند توزیع نان خشک روزانه برای حدود ۴۰۰ هزار خانواده‌ی مستحق در ۳۳ ولایت به استثنای کابل، نان توزیع می‌شد.

آقای سقیم توضیح داد که در شماری زیادی از ولایات روزانه برای هر خانواده‌ی مستحق، ۱۰ قرص نان و در شماری کم از ولایات نیز برای هر خانواده‌ی نیازمند روزانه پنج قرص نان توزیع شده است.

او همچنان گفت که مسئولیت پیشبرد روند توزیع نان خشک در کابل را اداره‌ی شهرداری کابل که یک اداره‌ی مستقل است، بر عهده داشته و هر گونه معلومات در مورد ادامه و یا توقف این روند نیز باید از این اداره گرفته شود.

هرچند خبرنگار روزنامه اطلاعات روز موفق نشد دیدگاه سخن‌گوی اداره شهرداری کابل را بگیرد، اما براساس آخرین معلوماتی که در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک این اداره درج شده است، روند توزیع نان خشک تا پایان روز سوم عید سعید فطر ادامه داشته است.

روند توزیع نان خشک برای خانواده‌های مستحق در دهم ثور در کابل و یک هفته پس از آن در شهرهای مزار شریف، قندهار، هرات، قندوز و جلال‌آباد و در نهایت در تاریخ بیستم ثور در باقی ولایات آغاز شد.

شهرداری کابل که مسئولیت توزیع نان برای خانواده‌های مستحق در کابل را بر عهده داشت، در آن زمان گفته بود که روزانه برای حدود ۲۵۰ هزار خانواده‌ی مستحق نان توزیع می‌کند.

این روند براساس فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی به‌منظور رسیدگی به نیازمندان و افراد متضرر از حالت اضطرار آغاز شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *