عطامحمد نور
عکس: Ata Mohammad Noor

عطامحمد نور به‌حیث رییس شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد

مجمع عمومی شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی دیروز (پنج‌شنبه، ۲۸ حوت) برگزار شد. اعضای شورای رهبری این حزب با اکثریت آرا، عطامحمد نور را به‌حیث رییس انتخاب کردند.

آقای نور از مجموع ۷۵ رأی اعضای شورای رهبری توانست ۶۵ رأی موافق کسب کند. هفت نفر دیگر به حفیظ منصور و سه نفر دیگر به قدریه یزدان‌پرست رأی دادند.

عطامحمدنور در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود ضمن ابراز امتنان از اعضای شورای رهبری شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی، گفته است که خودش را به پاسداری از آرمان، اهداف،‌ مرام‌نامه و اساس‌نامه‌ی حزب متعهد می‌داند.

آقای نور همچنان نوشته است: «آن‌عده بزرگانی که امروز در این جمع حضور نداشتند، هر زمانی بخواهند دروازه‌ی این خانه بزرگ به‌روی همه‌ی‌شان باز است و من آماده‌ام از موقف خویش کنار بروم و مجمع عمومی را هر زمانی بخواهند برگزار نماییم.»

به نظر می‌رسد اشاره‌ی نور به صلاح‌الدین ربانی باشد که در حال حاضر رهبری هسته‌ی اصلی حزب جمعیت اسلامی را بر عهده دارد. اختلافات عطامحمد نور که رییس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی بود با آقای ربانی از حدود هشت ماه پیش آغاز شد.

شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی در نخست عنایت‌الله شاداب را تا برگزاری مجمع عمومی به‌عنوان رییس موقت این حزب تعیین کرده بود.

در همین حال، صلاح‌الدین ربانی به مجمع عمومی شاخه‌ی انشعابی حزب جمعیت اسلامی واکنش نشان داده و گفته است که این مجمع هیچ تعلقی به جمعیت اسلامی ندارد. او همچنان این مجمع عمومی را «شبه کوتای سفید» خوانده است.

آقای ربانی همچنان در صفحه‌ی رسمی فیس‌بودک خود نوشته است که مجمع عمومی‌ای که امروز برگزار شد، اعتبار حقوقی ندارد و از دید حزب جمعیت اسلامی مردود است.