اعتراض متضرران آتش‌سوزی اسلام‌قلعه

سومین روز اعتراض متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه؛ معترضان کفن پوشیدند

متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه امروز (دوشنبه، ۱۶ حمل) برای سومین روز با پوشیدن کفن در منطقه «کمرکلاغ» در مسیر شاهراه هرات – تورغندی دست به اعتراض زدند.

این معترضان هشدار می‌دهند تا زمانی که به خواست‌های‌شان مبنی بر پرداخت غرامت حادثه‌ی آتش‌سوزی رسیدگی نشود، به اعتراض‌شان ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند موترهای باربری از مسیر شاهراه‌های هرات – اسلام‌قلعه و هرات – تورغندی عبور کند.

بصیر آرین، نماینده معترضان به روزنامه اطلاعات روز گفت که هم‌اکنون تنها این دو شاهراه به‌روی عبور موترهای باربری مسدود است و هیچ ممانعتی بر تردد موترهای تیزرفتار و نیروهای دولتی وجود ندارد.

در همین حال، برخی از فعالان مدنی هرات در واکنش به مسدودبودن شاهراه‌های هرات، در یک نشست خبری از معترضان خواستند که هرچه زودتر شاهراه‌ها را باز کنند تا باعث افزایش قیمت مواد اولیه نشود.

نشست خبری فعالان مدنی هرات در واکنش به اعتراض متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه

غلام فاروق راسب، یکی از فعالان مدنی هرات در این نشست خبری از حکومت نیز خواست که به متضرران آتش‌سوزی اسلام‌قلعه غرامت بپردازد.

در ۲۵ ماه دلو سال گذشته‌ی خورشیدی آتش‌سوزی مهیب در گمرک اسلام‌قلعه به‌دلیل نشست یک تانکر گاز رخ داد. معترضان مدعی‌اند که ۱۲۵۴ موتر باربری‌شان به ارزش ۵۰ میلیون دالر امریکایی در آن آتش‌سوزی طعمه‌ی آتش شده است.

پس از این آتش‌سوزی، هیأت بلندپایه دولتی به رهبری غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به هرات رفت تا دلایل آتش‌سوزی و همچنان میزان خسارات را تثبیت کند.

با این حال، متضرران آتش‌سوزی اسلام‌قلعه می‌گویند که حکومت تا کنوه هیچ کاری در راستای جبران خسارت به آنان نکرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *