گرسنگی در افغانستان
EU

اتحادیه اروپا برای مقابله با گرسنگی ۲۵ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۲۵ میلیون یورو بودجه‌ی بشردوستانه را از ذخیره‌ی کمک‌های اضطراری همبستگی خود برای مبارزه با گرسنگی در افغانستان اختصاص می‌دهد. این مقدار پول بخشی از اقدامات فوری اتحادیه اروپا برای نجات جان و معیشت افراد آسیب‌پذیر از خشک‌سالی است.

در اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا آمده است که خشک‌سالی در حال حاضر افغانستان را تحت تأثیر قرار داده و دست‌کم ۱۱ میلیون نفر را در بحران غذایی و سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در شرایط اضطراری مواد غذایی قرار داده است.

یانز لنارچیچ، کمیسار مدیریت بحران کمیسیون اروپا گفته است: «انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ میلادی نیمی از جمعیت افغانستان دچار ناامنی حاد غذایی شوند. خشک‌سالی‌ که این کشور را تحت تأثیر قرار داده، وضعیت ناخوشایند ناشی از ناامنی سیاسی و درگیری و همچنین موج سوم کووید ۱۹ را بدتر می‌کند. کمبود غذا و محدودیت آب بحران غذایی را شدت می‌بخشد.»

اتحادیه اروپا گفته است که ۲۵ میلیون یورو که قرار است در اختیار افغانستان قرار داده شود، جدا از بودجه‌ی ۳۲ میلیون یورویی است که قرار است در جریان سال جاری میلادی در بخش‌های تغذیه، صحت، بهداشت، آب و حمایت از تدارکات بشردوستانه در افغانستان به مصرف برسد.

براساس معلومات اتحادیه اروپا، افغانستان از یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های غذایی جهان رنج می برد و سوءتغذیه‌ی حاد در میان جمعیت این کشور به‌دلیل همبستگی زیادی که بین میزان خشک‌سالی و ناامنی غذایی وجود دارد، در حال افزایش است.

همچنین، کمیسیون اروپا گفته است که محصولات گندم افغانستان در معرض خطر و دام‌ها در معرض نابودی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر دست‌رسی مردم به مواد غذایی داشته باشد.

به‌گفته‌ی اتحادیه اروپا، افغانستان در کنار خشک‌سالی، با درگیری‌های مسلحانه، بروز انواع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و در عین حال موج سوم ویروس کرونا نیز مواجه است که نیاز به کمک‌های فوری بشردوستانه دارد.

این درحالی است که اتحادیه اروپا از سال ۱۹۹۴ میلادی تا کنون بیش از یک میلیارد یورو بودجه‌ی بشردوستانه را برای افغانستان فراهم کرده است. این بودجه برای رسیدگی به قربانیان جنگ، آوارگان اجباری و افراد متأثر از حوادث طبیعی هزینه شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *