تأکید رییس جمهور بر تکیمل پروژه دارالامان و بازسازی قصر دارالامان

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی در نشستی با وزیر و شماری از مسئولان وزارت شهرسازی، پروژه دارالامان شهر کابل را فصل ناتکمیل شده‌ی تاریخ افغانستان خوانده و بر تکمیل این پروژه و بازسازی قصر دارالامان تأکید کرده است.
ارگ ریاست جمهوری امروز در خبرنامه‌ای گفته است که این نشست شام روز گذشته به منظور آغاز کار پروژه ساحه دارالامان برگزار شده بود.
غنی گفته است که دیدگاه شاه امان الله خان در مورد پروژه دارالامان باید تطبیق شود و بیشتر ادارات دولتی در این ساحه انتقال یافته و قصرهای این ساحه و به ویژه قصر دارالامان بازسازی شود. او گفته است: «این پروژه باید از هر لحاظ با شرایط مالی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان تطابق داشته باشد و کار ساختمانی آن اولویت بندی گردیده و بازسازی قصر دارالامان آغاز گردد.»
رییس جمهور هم‌چنان گفته است، تیمی که بالای این پروژه کار می‌کند باید در زمینه‌ی ارتقای ظرفیت کارگران و سایر پرسونل آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا امور کاری شان در مطابقت با معیارهای بین‌المللی پیش برده شود. وزیر امور شهر سازی نیز گفته است که بانک جهانی برای ارتقای ظرفیت کارگران این پروژه تعهد کرده است.
به باور رییس جمهور، برای تطبیق این پروژه در مرحله اول باید زمین‌های دولتی استفاده شود در مرحله دوم زمین‌های دیگر اطراف آن استملاک شود.