عطامحمد نور: بلخ را با کشتن 38 تروریست به گورستان شان تبدیل کردیم

اطلاعات روز: عطامحمد نور، سرپرست ولایت بلخ در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که در علمیات تصفیوی به منظور پاکسازی یکی از مناطق روستای تنج در ولسوالی کشنده، 38 تن از مخالفان مسلح کشته و 24 تن دیگر اسیر شده‌اند.
آقای نور که شخصاً فرماندهی این عملیات را به عهده دارد، افزوده است که این تروریستان صلح و آرامش را از مردم آن‌جا گرفته بودند و آنانی که اسیر شده‌ به نهادهای امنیتی تسلیم داده شده‌اند.
سرپرست ولایت بلخ گفته است: «همان‌گونه که قبلاً بارها گفته بودم، بلخ به گورستان طالب و داعش مبدل خواهد شد و باید این‌ها از ناامن ساختن بلخ، دست می‌کشدیدند که چنین نکردند و اینک بلخ به گورستان شان مبدل شد.»
آقای نور نوشته است که مخالفان مسلح از ولایت‌های سرپل و ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان به این منطقه هجوم آورده بودند که کشته و اسیر شدند. او گفته است: «حتا یک نفر شان هم موفق به فرار نشد.»
این عملیات درحالی در یکی از ولایت‌های شمالی کشور انجام می‌شود که درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و تروریستان در چندین نقطه در ولایت بغلان صورت گرفته است.
از طرفی، جمعه‌الدین مبارز، فرمانده نیروهای پولیس محلی در منطقه‌ی سرخ کوتل ولایت بغلان به تاریخ 25 ثور به اطلاعات روز گفت که بیش از ۴۰ سرباز از چهار روز به این‌سو در محاصره‌ی طالبان گیر مانده‌اند و تاکنون هیچ کمکی از مرکز ولایت و حکومت مرکزی به آنان صورت نگرفته است.

دیدگاه‌های شما
  1. از بوتهای واکس خورده و دریشی شیک و تمیز و همچنین از وجناتش معلوم است که شخصا فرماندهی را بر عهده داشته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *