رأی‌گیری در قندهار آغاز شد

اطلاعات روز: رأی‌گیری انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار با یک هفته تأخیر امروز شنبه (5 عقرب) در 15 ولسوالی این ولایت آغاز شد.

در این انتخابات حدود 560 هزار رأی‌دهنده به 112 نامزد انتخابات پارلمانی رأی خواهند داد.

ولایت قندهار یازده کرسی در پارلمان دارد.

انتخابات در دو ولسوالی معروف و نیش قندهار به دلیل ناامنی برگزار نمی‌شود.

پیشتر کمیسیون مستقل انتخابات با ابراز آمادگی از برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار گفته بود که تلاش می‌شود اشتباه انتخابات 28 میزان در این ولایت تکرار نشود.

به تاریخ 27 میزان،‌ در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات پارلمانی کشور باقی مانده بود، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که بر اساس خواست مردم قندهار و پیشنهاد کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار تا یک هفته‌ی دیگر به تعویق افتاده است.

تصمیم به تعویق افتادن انتخابات در ولایت قندهار پس از آن گرفته شده که به تاریخ 26 میزان، در حمله‌ی طالبان به دفتر والی قندهار جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس پیشین قندهار، مومن حسین‌خیل، رییس امنیت ملی قندهار کشته شدند و زلمی ویسا، والی قندهار زخمی شد.

این در حالی است که  براساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی به تاریخ 19 عقرب و نتایج نهایی به تاریخ 29 قوس اعلام شود اما به تازگی مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که ممکن است اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی با تأخیر اعلام شود.