کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی پنج ولایت دیگر را اعلام کرد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های لغمان، کاپیسا، پنجشیر نیمروز و زابل را اعلام کرد.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امشب یکشنبه (چهارم قوس) هنگام اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی این ولایات گفت که عبدالقادر قلاتوال، حمیدالله توخی و زهرا توخی از ولایت زابل و میرداد خان نجرابی، انجنیر میرحیدر افضلی، جنرال محمد اقبال صافی و خدیجه الهام خلیلی از ولایت کاپیسا از جمله افرادی اند که توانسته‌اند براساس نتایج ابتدایی به مجلس نمایندگان راه یابند.

همچنان جنرال عبدالمنیر تره‌خیل، محمد رفیع مموزی، انجنیر محمدعلم قرار و الحاج زیفنون صافی از ولایت لغمان، حاجی زلمی نوری و راحله سلیم از ولایت پنجشیر و فریده حمیدی و گل احمد نورزاد از ولایت نیمروز توانسته‌اند رأی کافی برای راه‌یافتن به مجلس نمایندگان را به‌دست بیاورند.

آقای صیاد گفت که از جمع این ولایت‌ها تنها آرای چهار محل رأی‌دهی در ولایت پنجشیر و شش محل رأی‌دهی در ولایت لغمان بی اعتبار شناخته شده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این نتایج ابتدایی بوده و ممکن است پس از بررسی شکایت‌ها، تغییری در نتایج رونما شود.

او گفت که نتایج ولایت‌های باقی‌مانده نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

این در حالی است که این کمیسیون روز جمعه (دوم قوس) نتایج ابتدایی ولایت‌های دایکندی، بامیان، ارزگان، جوزجان و فراه را اعلام کرده بود.