۴۲ جنگجوی طالب به‌شمول چهار فرمانده این گروه در قندوز کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در شمال کشور امروز (شنبه، ۲۴ حمل) اعلام کردند که در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی در ولایت قندوز، ۴۲ جنگجوی طالب به‌شمول چهار فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات طی ۲۴ ساعت گذشته در ولسوالی‌های چهاردره و امام‌صاحب و حومه‌های شهر قندوز توسط نیروهای ویژه‌ی ارتش و امنیت ملی راه‌اندازی شده بود.

به گفته‌ی او، چهار فرمانده گروه طالبان که در جریان این عملیات کشته شده‌اند از افرادی بوده‌اند که نقش محوری در فعالیت تروریستی در این ولایت را داشتند.

در همین حال، آقای رضایی افزود که در جریان این عملیات تعدادی از افراد طالبان، از جمله «داکتر حسین»، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی چهاردره نیز زخمی شده‌اند.

او رقم دقیقی از زخمیان افراد طالبان ارائه نکرد.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان تأکید کرد که در جریان این عملیات، چندین مخفی‌گاه و مقدار مهمات این گروه نیز از بین برده شده است.

از سویی هم، انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس این ولایت در صحبت با روزنامه اطلاعات روز از وقوع درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد طالبان در مربوطات شهر قندوز خبر داد.

به گفته‌ی او، طالبان حوالی ساعت 2:00 بامداد امروز شنبه از سه جهت «چرخاب» و «شینواری» در حومه‌های شهر قندوز و «زرخرید»، از مربوطات ولسوالی گل‌تپه بر شهر قندوز یورش برده‌اند.

آقای رحمانی افزود که حملات طالبان بر مرکز شهر قندوز دفع شده است و فعلا درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان در منطقه‌ی زرخرید جریان دارد.

سخن‌گوی پولیس این ولایت همچنان تأکید کرد که در جریان درگیری‌ها به دو طرف تلفات وارد شده، اما رقم دقیق آن تا کنون معلوم نیست.

ولایت قندوز در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت، به‌شمول شهر قندوز فعالیت گسترده دارد.

این گروه حدود سه سال پیش برای مدتی مرکز این ولایت را در کنترل خود درآورده بود.