GMIC

چخانسوری: تیم ثبات و هم‌گرایی نگرانی‌اش در مورد لویه‌جرگه را با رییس‌جمهور شریک نکرده است

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور در واکنش به ادعای تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور گفته است که این تیم تا کنون نگرانی و شکایت‌اش در مورد لویه‌جرگه مشورتی صلح را با رییس‌جمهور اشرف غنی شریک نکرده است.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (یک‌شنبه، 25 حمل) در یک رشته پیام توئیتری همچنان گفته که قرار است آقای غنی در دیدار با آقای عبدالله، شکایت و نگرانی تیم انتخاباتی او را بشنود تا تصمیم‌های مناسب در این زمینه گرفته شود.

این در حالی است که تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله امروز یک‌شنبه اعلام کرده است که اعضای این تیم در جرگه‌ی مشورتی صلح شرکت نمی‌کنند.

در اعلامیه‌ای که از سوی این تیم انتخاباتی به نشر رسیده، آمده است که برگزاری این نشست «مُمد حل مشکلات» در افغانستان نمی‌باشد.

همچنان در اعلامیه آمده است که برای برگزاری این لویه‌جرگه هم در سطح حکومت و هم در سطح احزاب و شخصیت‌های سیاسی شامل این تیم، مشورت لازم صورت نگرفته است.

با این حال، جرگه‌ی مشورتی صلح قرار است با حضور دو هزار و ۵۰۰ نماینده از تمام ولایات کشور به تاریخ ۹ ثور برای چهار روز در کابل برگزار شود. هدف از برگزاری این لویه‌جرگه مشوره‌دهی در امور صلح به دولت گفته شده است.