GMIC

فاروق وردک: کمیسیون بررسی «تخطی‌های سلوکی» اعضای مجلس نمایندگان ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: فاروق وردک، وزیر دولت در امور پارلمانی کشور امروز (یک‌شنبه، ۱ ثور) در کابل گفت که کمیسیون بررسی «تخطی‌های سلوکی» اعضای مجلس نمایندگان در جریان سال جاری خورشیدی ایجاد می‌شود.

آقای وردک که در برنامه‌ی «حساب‌دهی حکومت به ملت» در مورد دست‌آوردهای سال گذشته و برنامه‌های سال جاری وزارت دولت در امور پارلمانی کشور صحبت می‌کرد، افزود که از دیگر برنامه‌های این وزارت ترتیب برنامه‌های آشنایی وکلا با مجلس، معرفی وزرای پیشنهادی حکومت به منظور رأی اعتماد از مجلس نمایندگان به این مجلس، زمینه‌سازی تطبیق روند استجواب وزیران می‌باشد.

او همچنان افزود که وزارت دولت در امور پارلمانی به‌منظور تقویه‌ی ثبات ملی، حاکمیت قانون و پیشرفت کشور در تلاش است که روابط سیستماتیک پارلمانی میان قوه‌های سه‌گانه‌ی دولت را فراهم کند.

از سویی هم، آقای وردک با اشاره به کارکردهای این وزارت در جریان سال گذشته‌ی مالی (۱۳۹۷) خورشیدی گفت که ۲۸ سند تقنینی که شامل ۱۲ موافقت‌نامه‌ی بین‌المللی و ۱۶ سند فرامین تقنینی، طرح قانون و طرح تعدیل قانون می‌شود، توشیح شده است.

به گفته‌ی او، این اسناد در ابتدا در مجلس‌های نمایندگان و سنای کشور طی مراحل و تصویب شده و بعد از سوی ریاست‌جمهوری کشور به توشیح رسیده است.

آقای وردک هم‌چنان افزود که این وزارت در جریان سال گذشته‌ی مالی، مجموعا ۱۳ هزار و ۶۹۰ جلسه میان اعضای دو مجلس نمایندگان و سنا با مسئولان درجه‌اول وزارت‌خانه و ادارات مستقل تنظیم کرده است.

او گفت که تهیه و تدوین پلان استراتیژیک پنج ساله‌ی وزارت دولت در امور پارلمانی از دیگر فعالیت‌های این وزارت در سال گذشته بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *