MOI

سه نفر در پیوند به اختطاف یک کودک در کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ ثور) اعلام کرد که سه آدم‌ربا در پیوند به اختطاف یک کودک در شهر کابل از سوی پولیس مبارزه علیه جرایم جنایی این وزارت بازداشت شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت در یک نشست خبری در کابل گفت که این افراد شب گذشته (چهارشنبه، ۱۱ ثور) از مربوطات حوزه‌ی هشتم پولیس شهر کابل بازداشت شده‌اند.

او افزود که این افراد به نام‌های «شیررحمان»، «سکندر» و «سمیع‌الله» می‌باشند.

هم‌چنان به گفته‌ی آقای رحیمی، هم‌زمان با بازداشت این افراد، یک کودک ۱۲ ساله که حدود یک‌ونیم ماه پیش از ساحه‌ی «جوی‌شیر» از مربوطات حوزه‌ی دوم شهر کابل ربوده شده بود، نیز نجات داده شده است.

او افزود: “این کودک «امید» نام دارد و همراه با «غلام‌غوث»، برادرش در ۱۷ حوت سال گذشته از منطقه‌ی جوی‌شیر ربوده شده بودند که غلام‌غوث چند روز بعد پیدا شد، اما امید تا دیشب لادرک بود.”

این در حالی است که در ماه‌های اخیر میزان اختطاف و آدم‌ربایی در کشور به‌خصوص شهر کابل افزایش یافته است.

در آخرین مورد «مهسا»ی شش ساله به تاریخ ۱۹ حوت سال گذشته از سوی افراد ناشناس در مربوطات حوزه‌ی یازدهم شهر کابل ربوده و سپس به قتل رسیده بود.

پولیس کابل به تعقیب آن در تاریخ ۲۱ حوت سال گذشته اعلام کرد که دو تن از عاملان قتل «مهسا» را بازداشت کرده است.

پس از آن به تاریخ ۱۷ حمل نیز دادستانی کل کشور اعلام کرد که این اداره پرونده‌ی عاملان قتل مهسا را تکمیل و به دادگاه فرستاده است.

بر بنیاد آمارهای این دادستانی، از سال ۱۳۹۵ به این طرف، پرونده‌ی یک هزار و ۳۳ نفر در پیوند به ۵۷۴ قضیه‌ی اختطاف و آدم‌ربایی از سوی این اداره بررسی شده است.