DABS

کمیته‌ای برای تعقیب عدلی و قضایی استفاده‌کنندگان غیرقانونی انرژی برق ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) از ایجاد یک کمیته‌ی مشترک متشکل از شرکت برشنا و دادستانی کل به‌منظور تعقیب عدلی و قضایی استفاده‌کنندگان غیرقانونی انرژی برق در کشور خبر داده است.

تفاهم‌نامه‌ی ایجاد این کمیته امروز (سه‌شنبه، ۳۱ ثور) میان نور حبیب‌ جلال، معاون دادستانی کل و امان‌الله غالب، رییس شرکت برشنا در کابل به امضا رسیده است.

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت برشنا شهرت افرادی که انرژی برق را سرقت و از آن استفاده‌ی غیرقانونی کرده و یا هم به تأسیسات برق صدمه رسانده‌اند، به دادستانی کل معرفی می‌کند که پس از آن توسط این کمیته مورد پی‌گرد قرار می‌گیرند.

این در حالی است که از شروع سال روان خورشیدی تا کنون حدود ۳۰۰ سارق انرژی به دادستانی کل معرفی شده‌اند که در نتیجه‌ی آن ۱۰۸ میلیون افغانی جمع‌آوری شده است.

مقروضین برق

رییس شرکت برشنا در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفته است که از شروع سال جاری تا کنون، سه هزار و ۳۱۰ نفر از مشترکین برق حاضر به پرداخت قرض‌داری‌های‌شان شده‌اند.

او افزود که مجموع قرضداری‌های مشترکین انرژی برق به ۷.۸ میلیارد افغانی می رسد که ۴.۵ میلیارد افغانی آن مربوط به ساحات رهایشی، ۲.۷ میلیارد افغانی مربوط به ساحات تجارتی و۵۷۰ میلیون افغانی دیگر آن مربوط به اماکن مقدسه می‌شود.

این شرکت یک هفته پیش (سه‌شنبه، ۲۴ ثور) اعلام کرده بود که این شرکت فهرست ۱۶۴ نفر از مقروضین برق را که بالاتر از صد هزار افغانی قرض‌دارند، به دادستانی کل کشور فرستاده است.

این شرکت گفته بود که سر از ۲۵ ثور، هر روز نام، وظیفه و محل سکونت یک نفر از مقروضین برق را افشا می‌کند.