وزارت معارف استفاده از دانش‌آموزان مکتب در کمپین‌های انتخاباتی را منع کرد

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور اعلام کرده که از این پس استفاده از دانش‌آموزان مکتب در محافل پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی و کمپین‌های انتخاباتی ممنوع است.

نوریه نزهت، سخن‌گوی این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۳۰ سرطان) در یک پیام ویدیویی گفته است: «استفاده از دانش‌آموزان مکتب در محافل پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی جدا ممنوع است و‌ به هیچ فردی حقیقی و حقوقی اجازه داده نخواهد شد تا از شاگردان مکتب در تبلیغات، تظاهرات و گردهمایی‌ها به‌شمول کارزارهای انتخاباتی استفاده کند.»

خانم نزهت افزوده است که استفاده از دانش‌آموزان در این گونه موارد در مخالفت با اصول و مکلفیت‌های آموزشی کشور می‌باشد و باعث خدشه‌دارشدن روحیه‌ی دانش‌آموزان می‌شود.

همچنان به گفته‌‌ی او، این مسأله سبب می‌شود تا تطبیق نصاب درسی مکاتب با چالش مواجه شود و به‌گونه‌ی کامل تطبیق نشود.

خانم نزهت تأکید کرده است که وزارت معارف این تصمیم‌اش را با توجه به وضعیت امنیتی و سیاسی در کشور گرفته و در صورت استفاده‌ی دانش‌آموزان مکتب برای پذیرایی در محافل، تبلیغات، تظاهرات و گردهمایی‌ها و کارزارهای انتخاباتی، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

همچنان این وزارت در اعلامیه‌ای به تمامی ریاست‌های معارف ولایت‌های کشور هدایت داده است که عدم استفاده از دانش‌آموزان مکتب در این موارد را رعایت کنند.

پیش از این وزارت معارف در دو اقدام جداگانه قیچی‌کردن و تراشیدن موی سر دانش‌آموزان از سوی آموزگاران و کارمندان مکاتب و جمع‌آوری پول از دانش‌آموزان و آموزگاران مکاتب را نیز ممنوع اعلام کرده بود.