MOD

شاه‌راه‌های کابل – بلخ و بغلان – قندوز به‌روی ترافیک باز شد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که شاه‌راه کابل – بغلان و بغلان – قندوز شب گذشته (پنج‌شنبه، 21 سنبله) در نتیجه‌ی عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی به‌روی ترافیک باز شده است. وزارت داخله نیز اعلام کرده است که شاه‌راه بغلان – بلخ شب گذشه به‌روی ترافیک باز شده است.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است که این عملیات در مناطق «کیله‌گی»، «جر خشک»، «جنگل باغ» و «چهارشنبه تپه» از مربوطات ولسوالی دوشی ولایت بغلان راه‌اندازی شده بود.

آقای احمدزی همچنان گفته است که در نتیجه‌ی این عملیات، مناطق یادشده از وجود گروه طالبان پاکسازی شده است. او در عین حال گفته است که در این عملیات به جنگ‌جویان گروه طالبان «تلفات سنگین» وارد شده اما آمار مشخصی ارایه نکرده است.

در مورد تلفات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در جریان این عملیات نیز چیزی گفته نشده است.

در همین حال جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان نیز در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز تأیید می‌کند که تمامی سه شاه‌راه (کابل – بغلان، بغلان – بلخ و بغلان – قندوز) در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی به‌روی ترافیک باز شده است.

آقای بشارت نیز در مورد تلفات دو طرف چیزی نگفت و افزود که تمامی جزئیات بعدا از سوی مقام‌های مسئول در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

این در حالی است که گروه طالبان از نزدیک به دو هفته‌ی پیش با حمله بر بخش‌هایی از شهر پل‌خمری، مرکز ولایت بغلان، شاه‌راه‌های یادشده را نیز در مربوطات این ولایت به‌روی ترافیک مسدود کرده بود.

وزارت داخله‌ی کشور روز چهارشنبه (20 سنبله) اعلام کرد که عملیات تصفیوی در مربوطات ولسوالی دوشی ولایت بغلان ادامه دارد. نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت در یک نشست خبری گفته بود که در این عملیات 240 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *