نخستین نمایشگاه تجارتی «ساخت افغانستان» در باکو گشایش یافت

اطلاعات روز: وزارت صنعت و تجارت کشور از گشایش نخستین نمایشگاه تجارتی «ساخت افغانستان» در باکو، پایتخت آذربایجان خبر داده است. در مراسم گشایش این نمایشگاه، اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت نیز حضور داشته است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، 20 میزان) منتشر شده، آمده است که در این نمایشگاه 30 شرکت تجارتی – صنعتی افغانستان محصولات تولیدی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند. نمایشگاه تجارتی «ساخت افغانستان» برای چهار روز برگزار شده و تا روز دوشنبه هفته‌ی جاری (22 میزان) ادامه خواهد داشت.

به نقل از اعلامیه، این محصولات شامل صنایع دستی، میوه‌های تازه و خشک، قالین، زعفران، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و مواد غذایی بوده است.

وزارت صنعت و تجارت گفته است که این نمایشگاه برای نخستین بار از سوی این وزارت به‌هدف معرفی و بازاریابی به محصولات صادراتی به شهروندان آذربایجان در شهر باکو، برگزار شده است.

همزمان با این، وزارت صنعت و تجارت از گشایش دهلیز هوایی کابل – باکو خبر داده و گفته است که در اولین پرواز از طریق این دهلیز، 4.3 متریک تُن محصولات صادراتی تاجران افغان شامل صنایع دستی، قالین، میوه‌ی تازه و خشک و زعفران به آذربایجان فرستاده شده است.

میوه‌های خشک افغانستان در نمایشگاه تجارتی «ساخت افغانستان» در باکو، پایتخت آذربایجان

از سویی هم، همزمان با برگزاری نمایشگاه چهار روزه «ساخت افغانستان» در باکو، وزیر تجارت آذربایجان گفته است که میزان تجارت میان باکو و کابل 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش رسانه‌های آذربایجان، شاهین مصطفی‌یف، وزیر تجارت این کشور گفته است که میزان تجارت میان آذربایجان و افغانستان در سال گذشته (2018 میلادی) حدود 30 درصد و در هشت ماه اول سال جاری میلادی 20 درصد افزایش یافته است.

مصطفی‌یف افزوده است که شرکت‌های افغانی به‌خاطر سهولت‌های تجاری آذربایجان، محصولات‌شان را به این کشور می‌فرستند. به گفته‌ی او، برگزاری نخستین نمایشگاه محصولات افغانی در آذربایجان باعث توسعه تجارت میان دو کشور خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *