افزایش دزدی‌های مسلحانه در شهر قندوز پای مردم را به خیابان کشاند

اطلاعات روز: شماری از شهروندان و دکان‌داران شهر قندوز امروز (سه‌شنبه، 17 جدی) در اعتراض به آنچه که افزایش جرایم جنایی و دزدی‌های مسلحانه در این شهر خواندند، تظاهرات کردند.

معترضان در قندوز، نهادهای امنیتی و مسئولان حکومت محلی این ولایت را به کم‌توجهی در راستای تأمین امنیت مردم و جلوگیری از دزدی‌های مسلحانه متهم کرده‌اند. آنان در عین حال از حکومت محلی خواسته‌اند که برای بهود اوضاع امنیتی قندوز به صورت عاجل اقدام کنند.

در حالی که شماری از رسانه‌ها از سرقت اموال دو دکان موبایل‌فروشی از سوی دزدان مسلح در شهر قندوز خبر داده‌اند، اما عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که دزدان مسلح تنها موبایل و یک مقدار پول یکی از شهروندان قندوز را گرفته و با خود برده‌اند.

به گفته‌ی او، فردی که موبایل و پولش از سوی دزدان مسلح گرفته شده، سوار بر موتر بوده و به سوی خانه‌اش در حرکت بوده است.

آقای مرادی گفت که در پاسخ به اعتراض شهروندان قندوز، والی این ولایت به امنیت ملی و آمر امنیت فرماندهی پولیس این ولایت هدایت داده است که هرچه زودتر به «صدای عدالت‌خواهی مردم» رسیدگی کنند.

به گفته‌ی او، در این جلسه به توجه بیشتر و فوری به نگرانی‌های مردم از افزایش رویدادهای جنایی و دیگر رویدادها تأکید شده است.

شهروندان شهر قندوز در حالی در واکنش به افزایش دزدی‌های مسلحانه دست به اعتراض زده‌اند که در ماه اسد سال جاری خورشیدی نیز شماری از طلافروشان، صرافان و زرگران این ولایت به دلیل دزدیده‌شدن یک دکان طلا، دست به تظاهرات زده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *