ایمیل پدر ممدلی | طنز

ایمیل پدر ممدلی | طنز

نور دیده و نور چشم من ممدلی جان را در ساعت نیک سلام تقدیم نموده و برایت از درگاه خدای پاک با تندرستی استدعا می‌نماییم.

نور چشم من از یوم ماه گذشته تا این دم که در این‌جا می‌باشم در کابل می‌باشم از خاطر ویروس و به من موشتاق جان نواسه کاکایت گفت که حالی می‌توانی از کمپیوتر خط به هرجای دنیا روان کنی که در همان لحظه شخص دیگر آن را در پیش خود بواسطه برق می‌بیند. که من گفتم خط مرا موشتاق جان از همین واسطه روان کند که آیا پیسه را هم تو از راه کمپیوتر روان کرده می‌توانی خدا می‌داند.

نوردیده در اخبار گفت که بوریس ایلتسین صدر اعظم شما را کرونا گرفته خیلی متوجه جان خود باشی چرا که آن‌ها را که بگیرد اولاد غریب اگر چه در پیش خداوند یکی است و فرق نمی‌کند از نظر کرونا یک پشه هم نخواهد که ارزش داشت. هوشت باشد که هر صبح بعد از نماز خودها را غرغره نمایی با نمک و همچنین اگر لیمو در انگلیس پیدا می‌شود می‌گویند که برای کرونا مثل آب بالای آتش است. من در تلویزون یک ملای ایرانی را مشاهده نمودم می‌گفت تربت امام حسین که در وقت مریضی خورده شود کرونا را از بیخ می‌کند مگر از سببی که خود او فعلا در شهر مقدس قم بر اثر کرونا شهید شده است آدم به سخنرانی‌اش اعتبار نمی‌تواند. من یک دانه مهر از تربت کربلا که از زمان خدابیامرز پدرم در من مانده و تو پسرم می‌باشی در پنجاه سال خیلی چرک نموده آن را اول قصد داشتم که اگر کدام کس مریض شد توکل به خدا بدهم لاکن اگر فایده نکند این مهر خدای نخواسته ضایع نشود. یا اگر کس بخورد از دنیا برود بدنامی‌اش در پای ما نوشته خواهیم شد.

مادرت خودها را قرمطین نموده چرا که بسیار احتیاطکار می‌باشد و هر نفر که از وطن به کابل می‌آید مادرت به دستش پیغام داده و از دلسوزی چوب در اوقره‌ی من می‌نماید که هوش کنی از خانه بیرون نشوی. من از خاطری که مادرت یک شخص تشویشی می‌باشد در خانه‌ی کاکایت خود را در بالاخانه قید نموده از کلکین کوچه‌های کابل را تماشا می‌نمایم که خلق چه قدر بی‌پروا می‌باشد البت مردم خیلی مجبور بوده و چاره ندارد.

نور دیده اگر پیسه روان نمودی ما از فضل خدا احتیاج نبوده لاکن پیسه در خانه اگر باشد بد نیست از این خاطر که مردم می‌گوید چین یک ویروس دیگر را باز هم آماده نموده که خدا خیر همه‌ی مسلمان‌ها را پیش کند. موشتاق جان از کمپیوتر خواند که ویروس نو که چین تهیه نموده اول انسان را کور می‌نماید و کم‌کم پایین آمده و قسمت‌های جگر و تلخه را پاره کرده و شخص به شکل بسیار فاجیه از دنیا می‌رود. ترمپ گفته که اگر چین ویروس نو را در بین مردم روان کند با بم اتوم چین را به خاک برابر خواهد کردیم. من خیلی طرفدار ترمپ می‌باشم خوب به مذهب این سگ‌ها می‌فهمد. از یادم نرود یک چند ایرو برای شیخ فورقانی روان کن نور دیده چرا که خدای نخواسته کدام وقت بدگویی نکند از این سبب که من شنیدم گفته ممدلی به تکیه‌خانه کمک ننموده چه قسم در لندن است.

دیگر احوال اگر بود در خط دیگر روان می‌کنم و تو را به خداوند کریم و رحیم می‌سپارم.

در روز جمعه خدا حافظ

+++

«کمپین همدلی: کرایه خانه قانونا نصف شود» در روزهای دشواری که همه درگیر ویروس کرونا یا COVID-19 هستیم، برای گسترش همدلی، همکاری و همدردی میان مردم و به‌ویژه میان مالک و مستأجر راه‌اندازی شده است. در این کمپین از مالکان خانه‌های مسکونی می‌خواهیم که با همدلی و همیاری، از ماه حمل تا پایان وضعیت کنونی، کرایه ماهوار را کم کنند. حامیان این کمپین درحالی‌که می‌دانند شماری از مالکان پیش از این اقدامات انسانی و درخور ستایش انجام داده‌اند، تأکید می‌کنند که کرایه‌های ماهوار خانه‌ها حداقل نصف شود. برای امضای این دادخواست به این آدرس رفته پس از امضا آن‌را با دوستان خود شریک سازید:

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *