از نظارت بی‌نتیجه تا دخالت حکومت؛ کارکرد یک ساله‌ی مجلس نمایندگان افغانستان چگونه است؟

افزایش حملات مرگبار در مراکز شهرها؛ مسئولان ارشد امنیتی به مجلس نمایندگان فراخوانده شدند

اطلاعات روز: به‌دنبال وقوع حملات مرگبار اخیر در ولایت‌های کابل، ننگرهار، غزنی و پکتیا مجلس نمایندگان مسئولان ارشد سکتورهای امنیتی کشور را فراخوانده است.

عارف رحمانی، از اعضای مجلس نمایندگان کشور در تویتی گفته است که این مسئولان امنیتی در نشست فردا (سه‌شنبه، 30 ثور) کمیسیون مشترک امنیت داخلی و دفاعی این مجلس فراخوانده شده‌اند.

آقای رحمانی تأکید کرده است که در این نشست اوضاع امنیتی به ویژه‌ حملات اخیر در کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که شب یک‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (21 ثور) جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای ارتش در ولسوالی علیشینگ ولایت لغمان حمله کردند. در این حمله به گفته‌ی منابع محلی 21 سرباز ارتش کشته و شش سرباز دیگر ارتش زخمی شدند. همچنان طالبان هفت سرباز دیگر را با خودشان بردند.

دو روز پس از آن (سه‌شنبه، 23 ثور) دو حمله‌ی بر شفاخانه‌ی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار صورت گرفت. در این دو حمله بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۸۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

دولت افغانستان به‌صورت ضمنی این دو حمله را به گروه طالبان نسبت داد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری اما یک روز پس از این حملات، در یک نشست خبری گفت که طالبان با انکار از دست‌داشتن در آن‌ها، نمی‌توانند خود را برائت دهند.

اما گروه طالبان دست‌داشتن جنگ‌جویانش را در این حملات رد کرده و گفته که این حملات کار جنگ‌جویان گروه داعش بوده است.

چهار روز پیش (پنج‌شنبه، 25 ثور) طالبان در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان در نزدیکی یکی از تأسیسات ارتش در شهر گردیز، مرکز پکتیا، پنج نفر کشته و 29 نفر نیز زخمی شده‌اند. اکثریت قربانیان غیرنظامیان بودند.

همچنان امروز در ولایت غزنی در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان بر ساختمان قطعه‌ی ویژه‌ی «703» ریاست امنیت ملی در شهر غزنی نُه نیروی ویژه‌ی امنیت ملی کشته و 40 نفر دیگر این نیروها زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *